PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Katowice chcą rozładować korki centrami przesiadkowymi

Autor: TVS
12-04-2015 17:25

Na początek mają być cztery, a ich budowa ma ruszyć na początku przyszłego roku. Władze Katowic pokazały mieszkańcom wizualizacje centrów przesiadkowych, które mają powstać w Ligocie, Brynowie, Zawodziu i centrum miasta. Założenie jest takie, żeby do minimum ograniczyć ruch samochodów w śródmieściu na rzecz tramwajów i autobusów. Teraz projekty mają ocenić mieszkańcy.

W Katowicach właśnie ruszają konsultacje w sprawie projektu "Tramwaj na południe". Czas przejazdu nowym 5-kilometrowym odcinkiem ma wynieść około 10 minut.

- Istotne jest to, żeby mieszkańcy, którzy są najbardziej zainteresowani mogli się spotkać z przedstawicielami władz miasta, z przedstawicielami naszej spółki i wysłuchać jak to może wyglądać. Jakie korzyści przyniesie budowa linii tramwajowej i żeby mogli sami wypowiedzieć się w tej sprawie którędy chcieliby, żeby ta linia przebiegła - wyjaśnia Andrzej Zowada, Tramwaje Śląskie.



Propozycję są trzy, jednak dopiero po wybraniu jednej z nich firma przystąpi do projektowania i realizacji. Otwarcie nowej linii tramwajowej na południe nastąpi najprędzej za 3 lub 4 lata. Ta inwestycja kosztować ma około 90 milionów złotych. - Powinno być więcej autobusów, bo tak czy siak mało ich jest. Ja jadąc do pracy mam tylko jeden autobus - mówi mieszkanka Katowic.

I to katowicki magistrat planuje wziąć pod uwagę podczas zaplanowanej już budowy czterech węzłów przesiadkowych. Te powstać mają w Brynowie, Zawodziu, Ligocie oraz w centrum przy ulicy Sądowej. Każdy z nich ma być inny, przy ulicy Sądowej powstanie dworzec autobusowy komunikacji miedzymiastowej i tej międzynarodowej. Węzeł w Ligocie to połączenie komunikacji kolejowej autobusowej i samochodowej. Te w Zawodziu i w Brynowie mają łączyć komunikację tramwajową z autobusową.

- Ideą zintegrowanego systemu jest to, żeby mieszkańcy Katowic zdecydowali się na podróżowanie komunikacją publiczną. Dążymy do tego, żeby mniej jeździć samochodami, a więcej autobusami, tramwajami i koleją - tłumaczy Wioleta Niziołek- Żądło, UM w Katowicach. Zdaniem ekspertów same centra przesiadkowe nie są jednak gwarancją rozładowania w mieście korków. To jednak szansa do zmiany dotychczasowych komunikacyjnych przyzwyczajeń mieszkańców Śląska.

- Przyjeżdża na parking strategiczny, parkuje się i porusza się dalej. Jednocześnie te parkingi oferują bardzo często dodatkowe usługi np. odbiór paczek kurierskich, mycie samochodów i tak dalej. Tutaj kreatywność biznesu nie zna granic - oznajmia prof. Robert Tomanek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Do takich rozwiązań w Katowicach jeszcze droga daleka. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem centra przesiadkowe gotowe będą tu za 4 lata.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 566 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP