Komisja Europejska otworzyła dochodzenie w celu oceny, czy transatlantyckie joint venture pomiędzy Air France - KLM, Alitalia i Delta nie naruszy interesów pozostałych linii i członków aliansu SkyTeam, pod względem naruszenia zasad antymonopolowych UE.
Jednocześnie, KE zamknęła formalne postępowanie antymonopolowym w odniesieniu do umów o współpracy między ośmioma członkami SkyTeam: Aeromexico, Air France, Alitalia, Continental Airlines, Czech Airlines, Delta, KLM i koreański Air Lines.
W latach 2009 - 2010 kilku jego członków (Air France-KLM, Alitalia i Delta) podpisało umowy ustanawiające transatlantyckie joint venture, zakładające skupienie się na trasach pomiędzy Europą i Ameryką Północną. Na podstawie tych uzgodnień, strony postanowiły w pełni koordynować ich transatlantyckie działania w odniesieniu do zdolności, harmonogramów, zarządzania cenami i dochodami. Strony zobowiązały się także pokrywać straty z ich lotów transatlantyckich, z uzyskanych zysków.
Komisja zbada, czy tego typu partnerstwo może zaszkodzić pasażerom na niektórych trasach EU – USA i czy w przypadku braku wspólnego przedsiębiorstwa, strony będą dostarczać usług konkurencyjnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: KE bada alianse lotnicze