Czy pociągi na trasie Radom-Warszawa będą wkrótce kursowały z prędkością 160 kilometrów na godzinę? Zarząd województwa mazowieckiego zadeklarował wstępnie, że dołoży 10 milionów złotych, byle tylko przyspieszyć prace.
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia "wypadła" z programu przygotowań do Euro 2012. Przebudowa "ósemki" - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - nie znalazła się w masterplanie przygotowanym do Euro 2012. Przebudowa "ósemki" - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - nie znalazła się w masterplanie przygotowanym przez rządową spółkę "PL 2012".
W obronie "ósemki" wystąpił w ubiegłym tygodniu wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, który stwierdził, że będzie lobował na rzecz tej inwestycji, a także obiecał, iż podległe mu służby zaczną w ekspresowym trybie wydawać wszelkiego rodzaju pozwolenia związane z przebudową trasy.
Wojciech Rybak, dyrektor Biura realizacji Inwestycji w PKP PLK stwierdził z kolei, że projekt przebudowy trasy może napotkać na "wąskie gardła". Takim jest - jego zdaniem - przebudowa trasy w samej Warce. Władze kolejowej spółki chcą zbudować w mieście z własnych funduszy jeden z wiaduktów, samorząd Warki chce dwóch.
- Województwo może sfinansować budowę drugiego wiaduktu. Chcemy przekazać pieniądze na ten cel, bo nie ma problemów ze znalezieniem w budżecie dodatkowych 10 milionów złotych - deklaruje członek zarządu województwa mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. Dziś ma się odbyć spotkanie w tej sprawie władz PKP PLK z przedstawicielami władz Warki i zarządu województwa mazowieckiego.
Wojciech Rybak zaprezentował wczoraj w Radomiu obowiązujące jeszcze plany przebudowy "ósemki". 27-kilometrowy odcinek trasy do Warszawy - Okęcie ma być ukończony w czerwcu 2013 roku, a 65,5-kilometrowy - z Okęcia do Radomia w czerwcu 2015 roku. Projekt obejmuje budowę drugiego toru na odcinku 47 kilometrów oraz siedmiu wiaduktów, w tym czterech drogowych i trzech kolejowych.
Będzie przebudowana też sieć trakcyjna, wymienione zostaną urządzenia automatyki kolejowej. Po zakończeniu prac pociągi z Radomia do Warszawy mają kursować z prędkością 160 kilometrów na godzinę.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kiedy szybka kolej z Radomia do Warszawy?