Kiedy szybka kolej z Radomia do Warszawy?

Kiedy szybka kolej z Radomia do Warszawy?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Czy pociągi na trasie Radom-Warszawa będą wkrótce kursowały z prędkością 160 kilometrów na godzinę? Zarząd województwa mazowieckiego zadeklarował wstępnie, że dołoży 10 milionów złotych, byle tylko przyspieszyć prace.

Zarząd województwa mazowieckiego wstępnie deklaruje, że dołoży 10 milionów złotych na budowę wiaduktu kolejowego w Warce, oczekując w zamian od władz spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, że przebudowa trasy kolejowej numer 8 z Warszawy do Radomia znajdzie się na liście najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce - pisze "Echo Dnia"

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia "wypadła" z programu przygotowań do Euro 2012. Przebudowa "ósemki" - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - nie znalazła się w masterplanie przygotowanym do Euro 2012. Przebudowa "ósemki" - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - nie znalazła się w masterplanie przygotowanym przez rządową spółkę "PL 2012".

W obronie "ósemki" wystąpił w ubiegłym tygodniu wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, który stwierdził, że będzie lobował na rzecz tej inwestycji, a także obiecał, iż podległe mu służby zaczną w ekspresowym trybie wydawać wszelkiego rodzaju pozwolenia związane z przebudową trasy.

Wojciech Rybak, dyrektor Biura realizacji Inwestycji w PKP PLK stwierdził z kolei, że projekt przebudowy trasy może napotkać na "wąskie gardła". Takim jest - jego zdaniem - przebudowa trasy w samej Warce. Władze kolejowej spółki chcą zbudować w mieście z własnych funduszy jeden z wiaduktów, samorząd Warki chce dwóch.

- Województwo może sfinansować budowę drugiego wiaduktu. Chcemy przekazać pieniądze na ten cel, bo nie ma problemów ze znalezieniem w budżecie dodatkowych 10 milionów złotych - deklaruje członek zarządu województwa mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. Dziś ma się odbyć spotkanie w tej sprawie władz PKP PLK z przedstawicielami władz Warki i zarządu województwa mazowieckiego.

Wojciech Rybak zaprezentował wczoraj w Radomiu obowiązujące jeszcze plany przebudowy "ósemki". 27-kilometrowy odcinek trasy do Warszawy - Okęcie ma być ukończony w czerwcu 2013 roku, a 65,5-kilometrowy - z Okęcia do Radomia w czerwcu 2015 roku. Projekt obejmuje budowę drugiego toru na odcinku 47 kilometrów oraz siedmiu wiaduktów, w tym czterech drogowych i trzech kolejowych.

Będzie przebudowana też sieć trakcyjna, wymienione zostaną urządzenia automatyki kolejowej. Po zakończeniu prac pociągi z Radomia do Warszawy mają kursować z prędkością 160 kilometrów na godzinę.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kiedy szybka kolej z Radomia do Warszawy?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!