Za nieco ponad pół roku na odcinkach autostrad A4 Wrocław - Katowice i A2 Konin - Stryków staną wreszcie pierwsze stacje paliw.
Po wjeździe na autostradę A2 od Łodzi dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów kierowcy dowiadują się ze znaku, że najbliższa stacja benzynowa jest za 100 km. Podobnie jest we Wrocławiu na autostradzie A4. Do Gliwic nie ma ani jednej stacji przy samej autostradzie. W drugą stronę tak samo. Jeśli ktoś nie zatankował wcześniej do pełna, musi zjechać i szukać stacji w okolicy.
Po otwarciu obu odcinków władze Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad zapewniały, że jak najszybciej rozstrzygną przetargi na budowę przy drodze stacji benzynowych, hoteli i restauracji. Nie zrobiły tego - wyjaśnia dziennik.
Andrzej Maciejewski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w "GW": - Z przyczyn przez nas niezawinionych negocjacje z konsorcjami się przeciągnęły. Większość nie przesłała do nas wszystkich niezbędnych dokumentów. Nie chcieliśmy eliminować ich ofert. Zależało nam na tym, aby przy autostradzie swoje stacje postawiło jak najwięcej konsorcjów.
Do negocjacji na budowę MOP-ów przy autostradzie A4 Wrocław - Katowice, a także A2 Konin - Stryków zgłosiło się siedem konsorcjów: BP, Shell, Lukoil, Orlen, Lotos, Statoil oraz włoska sieć gastronomiczna Autogrill (operatorem jest tu również Orlen).
- Negocjacje z potencjalnymi inwestorami rozstrzygniemy w połowie stycznia. Umowy podpiszemy z minimum trzema, a maksimum pięcioma konsorcjami jeszcze w pierwszym miesiącu nowego roku - zapewnia w "Gazecie"Maciejewski.
Umowa z firmami, które postawią stacje benzynowe, będzie obowiązywała przez 30 lat. Pierwsze stacje paliw na tych odcinkach autostrad zostaną zdaniem GDDKiA uruchomione w połowie przyszłego roku. Razem na odcinku Wrocław - Katowice ma ich powstać dziesięć. Staną w rejonie Oleśnicy, Witowic, Rachowic, Kozłowa, Młyńskiego Stawu, Rzędziwojowic, Wirku, Halemby, Wysokiej i Góry św. Anny. Na odcinku A2 Konin - Stryków w Łękach, Policach i dwie - naprzeciw siebie - w Chrząstowie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kiedy zatankujemy na A2 i A4?