220 mln zł kosztować będzie budowa węzła drogowego Kielce-Północ, rozpoczęta w poniedziałek w podkieleckiej Wiśniówce. Zaplanowana na dwa lata inwestycja ma dostosować drogę krajową nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Unia Europejska dofinansuje to przedsięwzięcie w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
Wybudowany ma być też bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu dróg nr 7 i 73, węzeł łączący "siódemkę" z wojewódzką drogą nr 750 do Zagnańska i bocznicą kolejową, a także nowe wiadukty nad linią kolejową Warszawa-Kraków, kładki dla pieszych i przejazdy gospodarcze.
W inauguracji inwestycji w Wiśniówce brał udział wicepremier Przemysław Gosiewski, który przypomniał, że w planach inwestycyjnych woj. świętokrzyskiego do 2013 roku zarezerwowano 2 mld euro na budowę dróg ekspresowych i 0,5 mld euro na modernizację linii kolejowych.
Oprócz DK 7 budowany ma być w najbliższych latach fragment ekspresowej drogi nr 74 (Piotrków Trybunalski-Kielce-Lublin) z Kielc do Cedzyny i droga nr 73 na odcinku Kielce-Morawica.
"Jest szansa na to, że za 2-3 lata, po połączeniu węzła w Wiśniówce także z Chęcinami, tranzytowy ruch kołowy przez Kielce będzie się w pełni odbywał poza miastem" - powiedział wicepremier.
Minister Transportu, Jerzy Polaczek dodał, że Świętokrzyskie otrzyma w tym roku, z rezerwy resortu, dodatkowo 9,3 mln zł na modernizację dróg w 10 powiatach, a także na unowocześnienie obwodnicy Małogoszczy i przebudowę kieleckiego węzła drogowego przy ul. bpa Kaczmarka.
Minister Polaczek podkreślił, że świętokrzyskie nie uczestniczyło dotychczas w takiej skali w podziale środków inwestycyjnych na rozwój infrastruktury komunikacyjnej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kielce-Północ, węzeł dla ekspresówki