XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Klienci biznesowi przekonują się do sklepu Amazon

Klienci biznesowi przekonują się do sklepu Amazon
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ostatnie wyniki Amazon.com wskazują na szybki wzrost dochodów pochodzący ze sklepu Amazon Business. Dział zajmuje się internetową sprzedażą produktów i towarów klientom biznesowym i dużym organizacjom. W Amazon Business sprzedano do tej pory produkty o łącznej wartości 1 mld dol.

Firma nie ujawnia zwykle danych ilościowych na temat wyników poszczególnych działów. Wiceprezes Amazon Business Prentis Wilson poinformował jedynie, że w Amazon Business założono już 300 tys. kont użytkowników biznesowych. Za pośrednictwem sklepu, który istnieje od nieco ponad roku, sprzedano już artykuły o łącznej wartości 1 mld dol. Ponad połowa sprzedaży obejmowała towary wystawione w ramach platformy przez 30 tys. zewnętrznych sprzedawców hurtowych.

Sklep oferuje m.in. darmową dostawę w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia o wartości powyżej 49 dol., dzielenie metod płatności, dostosowywanie wyświetlanych kategorii produktów do profilu firmy, specjalne zniżki cenowe, autoryzację zamówień przez pracowników organizacji. W Amazon Business znajduje się dziś ok. 9 mln produktów przeznaczonych dla sektora przedsiębiorstw, usług i biznesu, takich jak wyposażenie biur, sprzęt informatyczny, medyczny czy też maszyny przemysłowe.

Wilson w rozmowie z "Forbesem" wyjaśnia, że powstanie działu było wynikiem rosnącego zapotrzebowania klientów biznesowych na dokonywanie hurtowych zakupów produktów dostępnych w sklepie Amazon.

"Nasi klienci przyzwyczaili się do detalicznych zakupów w konsumenckim sklepie Amazon. Coraz częściej otrzymywaliśmy pytania o możliwość udostępnienia im miejsca, w którym w równie wygodny sposób mogliby dokonywać zakupów na potrzeby firm i organizacji" - wyjaśnia Wilson.

"Amazonowi udało się opracować bardziej wydajny model sprzedaży hurtowej, zapewniający szybkie zakupy, najniższe ceny oraz dostęp do sprawdzonych pośredników sprzedaży hurtowej" - ocenił w rozmowie z Bloomberg Technology Andy Hoar, analityk Forrester Research.

"Forbes" podkreśla, że głównym czynnikiem przyciągającym klientów biznesowych do Amazon Business jest dostępność zniżek cenowych dla odbiorców hurtowych - w ramach różnego typu promocji sprzedaje się tam 5 z 9 mln dostępnych artykułów i produktów.

Forrester Research prognozuje, że w 2020 r. Amazon może kontrolować 12 proc. sprzedaży towarów i artykułów w modelu B2B. Największymi konkurentami Amazon Business są - według Fortune - sprzedawcy od dekad działający na tym rynku: Office Depot i Staples.

Obecnie sklep dostępny jest jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, firma nie ujawniła daty uruchomienia tej usługi na innych rynkach. Amazon Business stanowi ciągle ułamek ogólnych dochodów firmy, które w ostatnim kwartale osiągnęły poziom 30 mld dol., w tym 10 mld dol. pochodzących ze sprzedaży usług sieciowych w ramach Amazon Web Services.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Klienci biznesowi przekonują się do sklepu Amazon

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!