Koła pociągów pod stałą kontrolą

Koła pociągów pod stałą kontrolą
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP PLK użytkuje już 207 urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (dSAT), zamontowanych w torach.

W ub. roku – kosztem 4 mln zł – zamontowały kolejne trzy, a 17 dostosowały do współpracy z centralnym systemem informatycznym, co ułatwia śledzenie i analizowanie taboru na całej sieci kolejowej.

dSAT umożliwiają wykrycie uszkodzonych kół wagonów lub lokomotyw w jadących składach. Nie tylko mogą one zniszczyć tory i rozjazdy, ale i spowodować wykolejenie pociągu.

Czujniki te badająe temperaturę łożysk, elementów hamulców oraz siłę nacisku pojazdu na szyny.

W przypadku stwierdzenia stanu „ostrzegawczego,” informacja trafia do właściciela taboru, który ją ocenia. Zarazem właściciel zobowiązany jest natychmiast wyłączyć wagon lub lokomotywę z ruchu.

W ub. roku te urządzenia detekcji skontrolowały prawie 2,5 mln przejeżdżających pociągów, w każdym było od kilkudziesięciu do blisko 200 kół.

Obecnie PLK dostosowały gęstość lokalizacji urządzeń do natężenia ruchu pociągów. Są one umieszczone na głównych międzynarodowych korytarzach transportowych, m.in. E 65 Gdynia – Warszawa – Kraków/Katowice, E-20 Kunowice – Warszawa – Terespol, E-30 Węgliniec – Wrocław – Kraków – Medyka.

Kolejne zakupy dSAT wraz z rozbudową systemu informatycznego będą realizowane wraz z zaplanowaną modernizacją linii kolejowych.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koła pociągów pod stałą kontrolą

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!