Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (spółki te tworzą konsorcjum) zażądały od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w sumie ok. 76 mln zł na rozkład 2008/2009.
PKP PR oczekują blisko 62 mln zł na przyszłoroczny rozkład (teraz dostały ok. 45 mln zł), a SKM nieco ponad 14 mln (poprzednio było to 12,5 mln zł) - napisano w serwisie www.rynek-kolejowy.pl.
Skąd ta zmiana?
- Wzrost płac, podwyżka cen energii, zwiększone stawki za użytkowanie torów, planowane remonty taboru - wylicza Manikowski.
Jakie zmiany czekają za kilka miesięcy podróżnych z woj. pomorskiego? Prawdopodobnie mniej będzie pociągów SKM kursujących w relacji Gdańsk Gł.
- Gdynia Chylonia (niektóre pociągi zostaną skrócone do Gdyni Gł.). Zwiększona zostanie natomiast liczba składów w rejonie Redy i Wejherowa. - Gwałtownie rośnie tam liczba podróżnych - wyjaśnia Manikowski.
Więcej pociągów ma się pojawić między Gdynią i Malborkiem, dodatkowy skład połączy Słupsk i Kępice, leżące na linii do Szczecinka. Manikowski zdradza, że kolejarze i samorządowcy z woj. pomorskiego i kujawsko-pomorskiego prowadzą rozmowy w sprawie modernizacji linii Kwidzyn – Grudziądz. Remont jest warunkiem przywrócenia tam przewozów pasażerskich, zawieszonych w lutym br. Zwolnienia w niektórych miejscach wynoszą nawet 10 km/h.
Po zakończeniu remontu samorządy mają przystąpić do negocjacji ws. współfinansowania przewozów na tym deficytowym odcinku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kolej chce większej dotacji