Kolej na dojazd do stacji Euro 2012 potrzebuje dodatkowe 700 mln EUR. Na razie. Kwota ta może być już tylko wyższa.
Większość modernizacji i tak miała zostać zrealizowana w latach 2007-14 w ramach programu "Infrastruktura i środowisko", ale w związku z mistrzostwami potrzebne będą pewne modyfikacje. Przede wszystkim skróceniu ulegnie termin zakończenia robót - o 2 lata. W górę pójdzie też cena.
W piątek do Ministerstwa Transportu trafiło pismo z PKP PLK z najnowszymi wyliczeniami kosztów planowanych inwestycji na mistrzostwa Europy. Po korektach rachunek jest o około 700 mln EUR wyższy niż przewidywał program "Infrastruktura i środowisko".
Wyliczenia nie obejmują rosnących kosztów robocizny i materiałów. To jest zupełnie osobny temat, do którego PKP PLK dopiero się przymierzają. Szacunki mówią, że koszty kolejowych inwestycji na skutek wzrostu cen będą o 30-50 proc. wyższe niż zakładano. Obecnie budżet na modernizacje wynosi 6,235 mld EUR. Docelowo potrzebne będzie jednak prawdopodobnie około 10 mld EUR.
Wspomniane 700 mln EUR obejmuje tylko koszty związane z dodatkowymi inwestycjami pod kątem Euro 2012. Chociaż nie tylko. Na liście przedsięwzięć, które mają być realizowane z tych pieniędzy jest np. remont linii kolejowej Suwałki-granica państwa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kolej potrzebuje dodatkowych 700 mln EUR na Euro 2012