Kolejarze pytają pasażerów o zdanie. I proponują wypełnienie ankiety, która da im wiedzę o tym, czy, jakich i kiedy remontów życzą sobie klienci kolei.
Kolejarze pytają o najczęściej wybierany kierunek podróży. Później żądają odpowiedzi, czy akceptujemy związane z nimi utrudnienia w podróży i co mogą zrobić, żeby je zmniejszyć (tu możemy wpisać nasze własne propozycje).
Chcą też wiedzieć, czy pasażerowie są zadowoleni z informacji o utrudnieniach i jak je poprawić. Możemy też zdecydować, czy remonty powinny być wykonywane szybko (z całkowitym wyłączeniem torów), czy raczej powoli z zachowaniem ciągłości ruchu. A na koniec zalecić przewoźnikom (lub nie) jednoczesną z remontami wymianę taboru.
- To pierwsze w naszej historii badania opinii pasażerów - mówi Kazimierz Peryt, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Zostały zamówione w specjalistycznej firmie.
- Zależy nam na tym, żeby poznać zdanie pasażerów i dostosować się do ich potrzeb - zaznacza. Ankietę dotąd wypełniło 600 pasażerów. To około 10 proc. założonego planu.
- Liczymy na to, że wypełni ją 6 lub 6,5 tys. osób. To będzie w pełni reprezentatywna liczba respondentów - mówi Krystian Krawczyk z LabConu, firmy prowadzącej badania. Będą one trwały aż pół roku, ale pierwsze wyniki poznamy już w maju.
- Nawet z tych 600 ankiet wyłania się pewien obraz - ludzie znają cele remontu, uważają je za potrzebne i potrzebują lepszej informacji - zaznacza Krawczyk.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kolej pyta pasażerów, czego sobie życzą