Kolej zakończyła projekt dot. poprawy infrastruktury

Kolej zakończyła projekt dot. poprawy infrastruktury
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad trzysta kilometrów nawierzchni kolejowej oraz ponad czterdzieści kilometrów sieci trakcyjnej wymieniono w ramach realizowanego w latach 2001 - 2009 projektu "Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce". Wartość wszystkich inwestycji to blisko 176 mln euro.

Według kierownictwa PKP Polskie Linie Kolejowe, pomyślne zakończenie inwestycji jest sukcesem ze względu m.in. na duży zakres prac oraz fakt, że zmodernizowane zostały miejsca, które najbardziej ograniczały ruch pociągów..

Jak powiedział we wtorek PAP członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Paweł Dziwisz, głównym celem projektu było przywrócenie sprawności technicznej zużytych i wyeksploatowanych elementów infrastruktury na liniach kolejowych na terenie całego kraju.

"Wszystkie te inwestycje pozwoliły na poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, skrócenie czasu jazdy pociągów pasażerskich, a także likwidację ograniczeń prędkości pociągów w ponad 130 różnych miejscach" - podkreślił Dziwisz.

Prace realizowane były na terenie 10 województw i swoim zakresem objęły m.in. wymianę 313 km nawierzchni kolejowej, 43 km sieci trakcyjnej, naprawę 27 mostów i wiaduktów kolejowych, a także montaż 17 przejazdów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Dyrektor biura inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Wojciech Rybak dodał, że środki na realizację projektu pochodziły w 75 proc. z Funduszu Spójności, a pozostała kwota z budżetu państwa.

Na terenie woj. dolnośląskiego wymieniona została m.in. nawierzchnia na odcinku Wrocław - Rudna Gwizdaków, dzięki czemu czas jazdy pociągów został skrócony o ponad godzinę. Wartość wszystkich inwestycji zrealizowanych na terenie Dolnego Śląska to ponad 43 mln euro.

We Wrocławiu odbudowane zostały także elementy estakady kolejowej i leżących wzdłuż nich czterech wiaduktów. Rzecznik prasowy oddziału regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec podkreślił, że estakada jest bardzo istotna dla całego Wrocławskiego Węzła Kolejowego, ponieważ zapewnia wyjazdy pociągów w stronę Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy i Jeleniej Góry.

"Estakada leży w strefie ochrony konserwatorskiej, dlatego wszystkie prace musiały być uzgodnione z miejskim konserwatorem zabytków. Odbudowane zostały m.in. kamienne obeliski nad ul. Powstańców Śląskich, a wymiana nawierzchni pozwoliła zwiększyć prędkość pociągów z 20-30 km/h do 60 km/h" - dodał Siemieniec.

W planach jest także wyremontowanie wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską. Inwestycja ma zostać zrealizowana po 2011 r. w ramach projektu modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!