PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koleją szybciej z Warszawy do Krakowa i Katowic

Autor: PAP
14-12-2009 15:54

Ponad 20 minut krócej niż dotąd zajmuje podróż koleją między Warszawą a Krakowem i Katowicami. W nowym, obowiązującym od niedzieli rozkładzie jazdy, pociągi intercity, ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych pokonują te trasy w około 2,5 godziny. Najszybszy z nich jedzie 2 godziny i 22 minuty.

"Zaczynamy przełamywać negatywne trendy, usprawniając i przyspieszając bieg pociągów na kluczowych dla kraju relacjach. Dwiema pierwszymi, co do których możemy powiedzieć, że mamy sukces, są połączenia z Warszawy do Katowic i do Krakowa" - powiedział w poniedziałek prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański.
Przedstawiciele kierownictwa kolei i resortu infrastruktury przyjechali w poniedziałek z Warszawy do Katowic międzynarodowym pociągiem "Sobieski" do Pragi w 2 godziny i 22 minuty. Podkreślali, że pociąg przyjechał punktualnie, a jego trasa skalkulowana jest tak, że ma nawet "rezerwę czasową".

Prezes zapowiedział, że latem przyszłego roku, kiedy na niektórych odcinkach tras z Warszawy do Katowic i Krakowa wznowione zostaną pozostałe jeszcze do wykonania prace, czasowo pociągi znów mogą jeździć nieco dłużej. Zapewnił jednak, że czas przejazdu nie wydłuży się wówczas więcej niż o 10-15 minut, zamiast 40-50 minut, jak bywało w przeszłości.

W ostatnich latach na modernizację infrastruktury trasy z Warszawy do Krakowa wydano ponad 190 mln zł, m.in. wyremontowano ponad 20 obiektów inżynieryjnych, tyle samo przejazdów i rozjazdów, a także ok. 80 km torów. Dzięki temu prędkość pociągów, wynosząca na niektórych odcinkach poza Centralną Magistralą Kolejową od 50 do 80 km na godzinę, zwiększono do 110 km na godzinę.

Na trasie do Katowic (głównie między Zawierciem, gdzie kończy się Centralna Magistrala Kolejowa, a Katowicami) w ostatnich trzech latach inwestowano rocznie po ok. 17 mln zł, ponadto ok. 72 mln zł kosztowała modernizacja linii od Zawiercia po Zwardoń.

Na obydwu trasach pozostały jeszcze do wykonania prace, które mają zakończyć się w ciągu najbliższych dwóch, maksymalnie trzech lat. W przyszłym roku na odcinku Tunel - Kraków Główny (obecnie pociąg zwalnia tam nawet do 40 km na godzinę) planowane są prace za ponad 30 mln zł. Roboty będą kontynuowane także między Katowicami a Dąbrową Górniczą.

"Za około dwa lata, po zakończeniu wszystkich robót, zakładamy dalsze skrócenie podróży z Warszawy do Krakowa i Katowic do ok. 2 godzin 20 minut. Zamierzamy krok po kroku skracać czasy przejazdu, nie tylko na tych trasach. To będzie bardzo długa i powolna droga, ale ważne, że ją zaczęliśmy" - uważa Szafrański.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP