Około 58 mln zł ma kosztować przebudowa przystanku kolejowego Kłodzko Miasto. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na tę inwestycję. Trwa również remont stacji Kłodzko Główne, który pochłonie ponad 22 mln zł.
- Po przebudowie Kłodzko Miasto zmieni status z przystanku na stację.
- Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na "nowej" stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę.
- Szacunkowa wartość inwestycji to około 58 mln zł. Zwycięzca przetargu będzie miał 32 miesiące na realizację.
Jak poinformował we wtorek rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, po przebudowie Kłodzko Miasto zmieni status z przystanku na stację. - Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na "nowej" stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę - podkreślił Siemieniec.
W ramach przebudowy pomiędzy torami zostanie wybudowany nowy peron. Odnowione zostaną pozostałe perony oraz przejście pod torami. Rzecznik podał, że w ramach inwestycji przewidziano budowę i elektryfikację dwóch nowych torów stacyjnych. - Nowy układ torowy będzie uzupełniony 9 rozjazdami z elektrycznym ogrzewaniem, zapewniającym sprawne funkcjonowanie stacji w zimie - podał Siemieniec.
Szacunkowa wartość inwestycji to około 58 mln zł. Zwycięzca przetargu będzie miał 32 miesiące na realizację. Przebudowa przystanku kolejowego Kłodzko Miasto zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.
Siemieniec przypomniał również, że trwa remont stacji Kłodzko Główne. Koszt tej inwestycji to ponad 22 mln zł. - Podróżni na stacji Kłodzko Główne zyskają dwa wygodniejsze perony. Będą wyposażone m.in. w lepsze oznakowanie, ławki i tablice informacyjne - podkreślił rzecznik.
Po remoncie tej stacji poprawie ma ulec również obsługa pociągów towarowych. Modernizacji poddane zostaną m.in. układ torowy stacji oraz urządzenia sterowania ruchem. - Zmodernizowane tory pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Takie zmiany są szczególnie istotne dla przewoźników towarowych, transportujących kruszywo z dolnośląskich kopalni - dodał rzecznik.
Remont tej stacji ma się zakończyć w tym roku. Ta inwestycja również finansowana jest ze środków budżetowych
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kolejarze ogłosili przetarg za blisko 60 mln zł