W 2014 r. w wypadkach kolejowych w Chinach zginęło 1232 osób, o 7,8 proc. mniej niż w 2013 r., poinformowało na swojej stronie Ministerstwo Transportu tego kraju, w oparciu o dane Narodowego Urzędu Kolejowego (NRA).
Z danych NRA wynika, że w końcu 2014 r. w tym kraju było udostępnionych do eksploatacji 112 tys. km torów, z czego ponad 16 tys. km, tj. 14,3 proc., przypadało na linie kolei dużych prędkości (KDP).
W ub. roku przybyło 5491 km nowych torów, z czego ponad 65 proc. przypadło na KDP.
Na inwestycje w zakup taboru wydano w 2014 roku w ChRL łącznie 146,5 mld juanów (23,95 mld dolarów), o 22,2 procent więcej rok/roku, a na kolejowe inwestycje infrastrukturalne - 662,3 mld juanów (1082,7 mld USD), informuje NRA.
Z innej informacji wynika, że Chiny prezentują podczas wystawy światowej EXPO w w Mediolanie nowy model pociągu KDP, o symbolu CRH 380A. Jego producentem jest grupa CRH (China Railway High-speed) oraz CSR (China South Railway Cooperation), a pociąg „w pełni został opracowany i wyprodukowany w Chinach”.
CRH 380A pobił rekord prędkości na torach chińskich, osiągając 486,1 km/h podczas testu w 2010 roku na linii KDP pomiędzy Pekinem a Szanghajem. Do tej pory pociągi te były bezpiecznie eksploatowane i przejechały ponad 300 mln kilometrów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koleje chińskie podsumowały miniony rok