Koleje Małopolskie kursują po drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

Koleje Małopolskie kursują po drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie rozpoczęła w niedzielę regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i dalej Sędziszowem w woj. świętokrzyskim. Pociągi stają na wszystkich stacjach i przystankach na trasie.

"Jest to kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, a we wrześniu tę pierwszą linię przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach" - podkreślił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa wynosi ok. 40 minut, natomiast do Sędziszowa pociąg dojeżdża w nieco ponad 60 minut. Składy zatrzymują się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.

Na odcinku Kraków - Miechów kursować będzie łącznie 36 pociągów, czyli o 16 więcej niż do tej pory uruchamiały Przewozy Regionalne. 18 pociągów Kolei Małopolskich obsłuży relację Kraków - Miechów - Kraków, a 10 pociągów - relację Kraków - Sędziszów - Kraków. Ofertę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uzupełnia osiem pociągów Przewozów Regionalnych kursujących na trasie Kraków - Kielce - Kraków.

Częstotliwość kursowania składów jest zależna od pory dnia: w godzinach porannego i popołudniowego szczytu wynosi ona średnio 45 minut, a w godzinach południowych i wieczornych - 60 minut.

Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi szynobusami serii EN64 zakupionymi przez samorząd województwa. Dysponują one 290 miejscami, z czego 138 to miejsca siedzące. Bilety są tańsze niż w pociągach kursujących w poprzednim rozkładzie jazdy. Z Krakowa do Miechowa kosztują 5 zł, a do Sędziszowa - 10 zł.

"Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż u przewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu i nowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na duże zainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich" - ocenił prezes spółki Ryszard Rębilas.

Według zapowiedzi władz regionu kolejna, trzecia nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia - Kraków - Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależna jest od zakończenia remontów torów pomiędzy Krakowem i Tarnowem. Powinno to nastąpić w przyszłym roku.

W 2016 r. Koleje Małopolskie otrzymają z budżetu województwa 13 mln zł dotacji na realizację przewozów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koleje Małopolskie kursują po drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!