PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koleje Mazowieckie rozszerzają działalność

Autor: Rynek Kolejowy
06-12-2007 08:14

W nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie 9 grudnia, pociągi Kolei Mazowieckich pojawią się na dwóch nowych odcinkach. Za sprawą spółki po 11 latach pociągi pasażerskie powrócą na trasę z Płocka do Sierpca.

Obsługę na trasie Sierpc-Płock-Kutno zapewni pięć par szynobusów dziennie. Te same szynobusy będą obsługiwać połączenia Sierpc-Kutno i Sierpc-Nasielsk - informuje "Rynek Kolejowy".
Analizując obiegi na obu tych liniach, potrzeba będzie do ich obsługi czterech szynobusów, które w dalszym ciągu stacjonują w Tłuszczu. Podobnie jak obecnie, w dalszym ciągu raz dziennie kursować będzie pociąg Sierpc - Naselsk - Legionowo - Nieporęt - Tłuszcz.

Nie będzie już natomiast takiej sytuacji jak obecnie, że z Sochaczewa będzie podsyłany ezt, który od połowy października, kiedy to Koleje Mazowieckie rozpoczęły kursowanie na odcinku Kutno-Płock, zapewniał połączenie między tymi miastami.

W Płocku zaczynać i kończyć bieg będzie tylko jeden pociąg - powraca bowiem bezpośrednie połączenie tego miasta z Warszawą (wyjazd 5.58, przyjazd na Śródmieście o 8.50, powrót 19.17 na 22.14; postoje tylko w Błoniu, Teresinie, Sochaczewie, Łowiczu, Kutnie i Gosyninie).

Skład Warszawa-Płock będzie zestawiony z ezt. Drugą nową trasą ze składami KM będzie odcinek Siemiatycze-Czeremcha. Trzy pary szynobusów Siedlce-Siemiatycze zostaną zatem przedłużone do węzła w Czeremsze, dzieląc się na całej tej trasie obsługą pociągów z Podlaskim Zakładem Przewozów Regionalnych.

Do Siedlec szynobus KM będzie podobnie jak obecnie podsyłany z Tłuszcza przez Warszawę Wschodnią (do Wschodniej będzie zatrzymywać się na każdej stacji i przystanku, a potem w tylko w Mińsku Maz., Cegłowie, Mrozach i Kotuniu. Trasa Tłuszcz-Warszawa-Czeremcha ma aż 218 km.

O ile jednak oferta KM w tamtym regionie rozwija się, o tyle oferta PKP PR - wprost przeciwnie. Między Siedlcami i Czeremchą pozostaną tylko dwa pociągi PKP PR (jeden bezpośredni do Hajnówki, w przeciwną stronę - oba z Hajnówki), tyle samo zresztą co na trasie Czeremcha-Białystok.

Między Czeremchą i Hajnówką kursować będą cztery pary pociągów dziennie, czyli też mniej niż obecnie. W dodatku do likwidacji poszedł sezonowy pociąg pośpieszny "Żubr" Warszawa-Hajnówka.

Koleje Mazowieckie w tej chwili prowadzą znacznie szerszą działalność niż w grudniu 2004 r., gdy przejmowały obsługę pociągów regionalnych w woj. mazowieckim. Od tego czasu KM przejęły od PKP PR obsługę ruchu lokalnego na liniach Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin, Siedlce, Łuków.

Dzięki tej spółce pociągi osobowe znów pojawiły się na liniach Nasielsk - Sierpc (wcześniej KM utrzymywały tam zastępcze autobusy), Legionowo - Tłuszcz (sezonowy "Zegrzyk" plus łączniki do Sierpca, ale od pewnego czasu także pociągi z Warszawy przez Legionowo do Wieliszewa w dni robocze), Radom - Drzewica, Kutno - Płock i teraz do Sierpca.

Natomiast wskutek braku porozumienia województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego co do wspólnego finansowania, pociągi KM Warszawa - Działdowo zostały skrócone do Iłowa.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 980 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP