XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Koleje Mazowieckie wynajmą lokomotywy do push-pulli

Koleje Mazowieckie wynajmą lokomotywy do push-pulli
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wynajem lokomotyw do obsługi składów typu push-pull. Pociągi mają wyjechać na tory Mazowsza we wrześniu.

Jedenaście push-pulli (piętrowych składów, które mogą być ciągnięte lub pchane przez elektrowóz, a przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba lokomotywy odczepiać) ma być gotowych do końca sierpnia - pisze "Gazeta Wyborcza".

Koleje Mazowieckie nie mają jednak lokomotyw, które mogłyby je obsługiwać (wszystkie użytkowane przez KM dzierżawione są od PKP Cargo). Spółka przymierza się więc do zakupu nowych elektrowozów.

Jak informuje rzeczniczka Donata Nowakowska, przetarg ogłoszony ma być jeszcze w tym roku. Zanim jednak zostanie rozstrzygnięty i zamówienie zrealizowane, Koleje Mazowieckie będą wynajmować tabor. - Do końca sierpnia push-pulle mają być gotowe, nie możemy pozwolić, żeby nowe pociągi stały bezużytecznie, dlatego ogłaszamy przetarg na wynajem lokomotyw - mówi Nowakowska.

Tabor miałby być dzierżawiony od września tego roku do końca sierpnia 2010 roku, czyli przez dwa lata. Koleje Mazowieckie chcą wynająć jedenaście lokomotyw, których moc silników będzie nie mniejsza niż 2 MW, a prędkość nie mniejsza niż 120 km na godzinę.

Nowe wagony ciągnięte bądź pchane przez wynajęte lokomotywy mają się pojawić na torach Mazowsza we wrześniu. - Specyfika tych piętrowych wagonów sprawia, że składy te powinny jeździć na trasach z największymi potokami podróżnych - mówi Nowakowska. - Dlatego będą także na linii Radom - Warszawa. Będziemy się starali, aby w miarę możliwości pojawiały się jednak na terenie całego Mazowsza - dodaje rzeczniczka.

Dzięki push-pullom ma się poprawić komfort podróżowania. - W środkowym wagonie jest 130 miejsc siedzących, dwa razy tyle w ezt. W sumie w 11 push-pullach będzie 4 tys miejsc siedzących, to tyle, ile w blisko 20 ezt - wylicza Nowakowska. - Stare pociągi zastąpione przez nowy tabor trafią na inne, mniej uczęszczane linie. Dzięki temu odzyskamy 20 proc. taboru - mówi rzeczniczka.

Na wyprodukowanie nowych lokomotyw zwycięzca przetargu będzie miał 18 miesięcy, tak jak i push-pulle mają być one przystosowane do prędkości 160 km na godzinę.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koleje Mazowieckie wynajmą lokomotywy do push-pulli

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!