PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolejowa inwestycja w Międzylesiu zbliża się do końca

Autor: Rynek Kolejowy
31-07-2008 16:08
Kolejowa inwestycja w Międzylesiu zbliża się do końca

Prowadzona przez PLK S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu modernizacja układu torowego i elektryfikacja stacji Międzylesie i szlaku Międzylesie – Granica Państwa zbliża się do końca.

We wrześniu 2008r planowane jest wznowienie ruchu pociągów w komunikacji krajowej. W listopadzie elektryfikacje granicznego odcinka do Lichkova kończą Czesi. Dla przewoźników powstaje szansa na stworzenie nowej atrakcyjnej oferty przewozowej pomiędzy Polską i Czechami - pisze "Rynek Kolejowy".
Na objętej inwestycją trasie leży już nowy tor. Od granicy do stacji rozwieszona jest sieć trakcyjna. Obecnie trwają prace modernizacyjne na odcinku Domaszków – Międzylesie. W czerwcu Skanska D.S na tym szlaku wzmocniła nasyp. U jego podstawy posadowiono 113 żelbetowych pali o średnicy 100 cm i długości 13,5 m do 15,5 m. spiętych oczepem. Podobną metodą zlikwidowano już osuwiska na odcinku granicznym.

W lipcu zabudowano nowe przęsła wiaduktu stalowego, a Oddział Budownictwa Hydroinżynieryjnego Skanska z Krakowa wykonał przepust z kamienną kaskadą i kilkudziesięciometrowym bystrotokiem.

W budynku nastawni dysponującej powstaje centrum sterowania, wyposażone w komputerowy system urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Stąd będzie realizowana obsługa m.in. 54 rozjazdów, przejazdu kategorii A, zmodernizowanego oświetlenia stacji i EOR. Uwzględniono również współpracę z urządzeniem DSAT do diagnostyki taboru.

Koszt robót budowlano montażowych wynosi 100,6 mln zł. Prace zgodnie z harmonogramem realizuje Konsorcjum Skanska S.A. Polska oraz Skanska D.S. Republika Czeska.

Oczekiwany efekt to m.in. dostosowanie linii do standardów technicznych AGTC oraz dostosowanie do dyrektywy UE dotyczącej interoperacyjności linii. Oczywiście nastąpi likwidacja ograniczeń prędkości jazdy pociągów, podniesienie bezpieczeństwa i zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury.

Nietypowe rozwiązania zastosował wykonawca przy osuwisku za stacją Międzylesie. Na bazie 30 pali o średni. 1000 mm długości 11,75 m, formowanych w gruncie powstał oczep - zbrojona płyta 70,0 m x 6,0 m x 1,0 m, Betonowanie ciągłe wykonano w czasie 15 godzin.

W październiku po torze ułożonym od Domaszkowa do Międzylesia wożono wagonami tłuczeń. Podobnej operacji przewozu wagonami materiałów sypkich, kruszyw i tłucznia nie można było przeprowadzić latem 2007r. na jednotorowej, prowadzonej miejscami po osiemnastometrowym nasypie, linii Międzylesie - Granica Państwa. Tam codziennie kursowało kilkadziesiąt wielotonowych pojazdów, które przewiozły 200 000 ton materiałów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP