XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku?

Koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przetarg na obsługę linii Bytom - Gliwice zostanie powtórzony - dowiedziała się "Gazeta". Ale wcześniej na tory mogą wyjechać pociągi należące do PKP.

Pociągi między Bytomiem a Gliwicami nie kursują już od wielu lat, choć wszystkie badania potwierdzają, że dziś trasa mogłaby liczyć na duże zainteresowanie pasażerów (wokół torów powstało sporo centrów handlowych) - poinformowała katowicka "Gazeta Wyborcza".

Samorząd województwa wziął to pod uwagę i postanowił reaktywować połączenie, po raz pierwszy w historii dopuszczając do rywalizacji przedsiębiorstwa prywatne. Niestety, kilka miesięcy temu przetarg na obsługę linii unieważniono, bo żadna z czterech firm nie spełniła wymogów formalnych. Oprócz PKP Przewozów Regionalnych startowały trzy konsorcja prywatne, ale odpadły, bo nie miały odpowiedniego taboru i doświadczenia - przypomniała "GW".

Wydawało się, że będzie to koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku. "Gazeta" dowiedziała się jednak, że w ciągu najbliższych pięciu-sześciu miesięcy przetarg na obsługę linii Bytom - Gliwice zostanie powtórzony.

Zasady będą podobne: w rywalizacji będą mogły znów uczestniczyć firmy prywatne. Tym razem jednak ich szanse wzrosną. Województwo jest skłonne wydzierżawić im nawet cztery nowe pociągi pasażerskie, których jest właścicielem (pociągi mają dotrzeć na Śląsk w przyszłym roku). - Chcemy, aby na śląskich torach pojawiła się konkurencja, a bez taboru to niemożliwe - mówi na łamach dziennika Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Pociągi pomiędzy Bytomiem a Gliwicami mogą pojawić się wcześniej: być może już w styczniu przyszłego roku. Samorząd negocjuje krótkoterminową, roczną umowę z PKP Przewozami Regionalnymi. Urząd Marszałkowski przekonuje kolej, że reaktywacja trasy - nawet na kilka miesięcy - może być dla niej opłacalna.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!