Przebudowa stacji w Wągrowcu oraz budowa dwóch przystanków kolejowych zakończyła modernizację linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań-Wągrowiec (Wielkopolskie). Inwestycja poprawiła komfort podróży i bezpieczeństwo na trasie.
W ramach inwestycji zmodernizowano stację w Wągrowcu - podróżni od września będą korzystali z peronów o długości 200 m z wiatami. Zainstalowano również tzw. system dynamicznej informacji umożliwiający dostęp do aktualnego rozkładu jazdy pociągów. Na stacji wymieniono rozjazdy i tory oraz wprowadzono udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Na linii zbudowano dwa nowe przystanki kolejowe: Przebędowo i Łopuchowo Osiedle. W miejscowościach Koziegłowy, Owińska, Murowana Goślina, Łopuchowo, Sława Wielkopolska, Skoki oraz Roszkowo zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową, co według PKP PLK "znacznie poprawi bezpieczeństwo podróżnych i kierowców".
Zbigniew Wolny przekazał PAP, że pierwszy etap modernizacji linii odbywał się w latach 2011-2013. "Zmodernizowano wtedy tory pomiędzy stacją Poznań Wschód a Wągrowcem i przywrócono jazdę pociągów z prędkością wynoszącą 120 km/h. Skróciło to czas podróży o ok. półgodziny. Zmodernizowano również przejazdy kolejowo-drogowe, przystanki i stacje" - mówił.
Linia kolejowa nr 356 o łącznej długości 127,8 km łączy stację Poznań Główny ze stacją Bydgoszcz Główna. Jak przekazuje PKP PLK, jest popularna i chętnie wykorzystywana przez mieszkańców Wielkopolski w codziennych dojazdach do szkół, uczelni i pracy oraz w czasie weekendów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koniec modernizacji linii kolejowej Poznań-Wągrowiec