PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koniec monopolu Poczty na przesyłki z e-sklepów

Autor: Gazeta Wyborcza
08-12-2008 05:44
Koniec monopolu Poczty na przesyłki z e-sklepów

Trzy nowe firmy chcą zarabiać na dostarczaniu paczek z internetowych sklepów. Ich pomysł jest prosty: to klient ma sam iść odebrać paczkę.

Dla kurierów i narodowego operatora dostarczanie przesyłek z internetu nie jest atrakcyjne, bo do końca nie wiedzą, jak na nich zarabiać. Poczta Polska ze względu na przerosty zatrudnienia i wysokie koszty płac na paczkach po prostu mocno traci. A firmom kurierskim zależy raczej na obsłudze firmowych przesyłek oraz na dostarczaniu faktur - pisze "Gazeta Wyborcza".
Rynek obsługi przesyłek internetowych wart jest jednak już ok. 800 mln zł (źródło: InPost). Takie pieniądze kuszą. Próbę ich zagarnięcia podejmą w najbliższym czasie przynajmniej trzy firmy: prywatna poczta InPost i dwaj liderzy na rynku dystrybucji prasy: Ruch oraz Kolporter.

Pomysł we wszystkich trzech przypadkach jest taki sam: to klient ma sam iść odebrać przesłaną do niego paczkę. Za to cena usługi będzie niewiele wyższa niż Poczty Polskiej, a paczka doręczona do punktu odbioru w ciągu mniej więcej 48 godzin od wysyłki.

Jako pierwszy wystartuje InPost.

- Na ulicach polskich miast pojawi się sieć automatów do wydawania paczek zamawianych w internecie. Pierwsze obsłużą klientów jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Rafał Brzoska, prezes zarządu InPostu. Gdzie? Jak na razie w Warszawie. - Nasze założenie jest takie, że klient ma mieć do nich dostęp bez żadnego problemu przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Automaty mają stać na ulicy, ale także znajdować się w centrach handlowych.

Wyglądające jak skrzyżowanie wiaty przystanku autobusowego z dworcowymi schowkami na bagaże paczkomaty InPostu mają działać prosto: po zrobieniu zakupów klient wybierze dostawę do automatu pocztowego, wskaże najwygodniejszy dla siebie automat w sąsiedztwie i poda swój numer komórki. Gdy paczka dotrze do schowka, otrzyma SMS i e-mail z informacją o zrealizowanym zamówieniu oraz jednorazowy kod. Całkowity koszt inwestycji to 60 mln złotych, z czego InPost dostał 16,3 mln zł z unijnego programu "Innowacyjna gospodarka" - pisze "Gazeta".

Bardziej za mgłą są plany Ruchu i Kolportera. Obie firmy mają sieć własnych salonów, które mogą pełnić rolę minipoczt, dużą flotę samochodów na co dzień wykorzystywaną głównie do transportu prasy oraz potężny apetyt na rozszerzenie działalności na inne obszary, bo na sprzedaży prasy coraz trudniej jest zarobić kokosy - pisze "Gazeta".

Według wstępnych założeń kolporterów klient przychodziłby do kiosku nadać i odebrać przesyłkę. Wyglądałoby to np. tak, że robiąc zakupy, klient e-sklepu wskazywałby dogodny dla niego salonik, w którym odbierałby przesyłkę.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.