Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konin: dyskusja o terminalu PKP Cargo

Autor: Rynek Kolejowy
16-12-2008 15:59

W konińskim ratuszu zaprezentowana została koncepcja budowy w Koninie kolejowego terminalu kontenerowego.

W październiku list intencyjny w sprawie jego budowy podpisali: prezydent Konina, PKP Cargo i Wielkopolskie Centrum Logistyczne (WCL) - informuje "Rynek Kolejowy".
Na zlecenie prezydenta naukowcy z Instytutu Logistyki i Magazynowania (ILiM) w Poznaniu zbadali zasadność lokalizowania terminalu w Koninie. Wyniki badań (wstępne) przedstawili 3 grudnia. Zdaniem Andrzeja Sybisa, zastępcy prezydenta miasta, „pomysł wart jest nie tylko uwagi, ale też realizacji”.

W spotkaniu informacyjnym uczestniczyli przedstawiciele PKP Cargo, samorządowcy Konina i gmin ościennych, naukowcy z Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu oraz firmy zainteresowane korzystaniem z przyszłego terminalu.

W kraju działają trzy zaledwie trzy centra logistyczne jako podmioty prawa handlowego – poinformował dr inż. Ireneusz Fechner (IliM). Szybko natomiast są budowane magazyny. W kraju ich powierzchnia przekroczyła już 5 mln m2. Spośród terminali kontenerowych na uwagę zasługuje terminal w Sławkowie, w zasadzie jeszcze projektowany, ale już szybko się rozwijający. Zdaniem I. Fechnera: - Podobnie jak w Sławkowie może być w Koninie. Zwłaszcza, że terminal koniński będzie miał możliwość efektywnego oddziaływania w promieniu 50 km. Najbliższe terminale kontenerowe są w Poznaniu i Łodzi, zapowiadana jest budowa terminalu w Kutnie.

- Kolejowy terminal kontenerowy w Koninie jest potrzebny – twierdził Mirosław Nowak z Instytutu Logistyki i Magazynowania w Koninie. Na poparcie twierdzenia przytaczał argumenty: miejsce na jego lokalizację, przy stacji kolejowej w Koninie, dzieli niewielka odległość od autostrady A2, dobre skomunikowanie z węzłami autostrady w Modle Królewskiej i Wielkopolskim Centrum Logistycznym, położonym przy tym węźle oraz z węzłem w Żdżarach, na skrzyżowaniu z drogą krajową Konin – Turek. W tym miejscu gmina Stare Miasto tworzy strefę przemysłową o powierzchni 160 ha. Autostrada A2 i linia kolejowa Warszawa – Berlin stanowią składowe części drugiego paneuropejskiego korytarza transportowego, którym coraz więcej kursuje pociągów kontenerowych do i z Chin. Przewozy kontenerowe tą trasą skracają ich transport z Chin o około 20 dni w porównaniu do transportu morskiego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 268 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP