XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Konkurencja wkracza na polskie lotniska

Konkurencja wkracza na polskie lotniska
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Gdański port będzie pierwszym, na którym zostanie przełamany monopol Petrolotu. Za pół roku przewoźnicy będą mogli kupować paliwo również od Lotosu.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zgodził się, by władze gdańskiego portu podpisały umowę z firmą dostarczającą paliwo bez ogłaszania przetargu. Otwiera to drogę pozostałym portom lotniczym do szybszego wprowadzenia konkurencji u siebie. Obniżenia cen paliwa spodziewają się linie lotnicze - pisze "Rzeczpospolita". Prezes Lotosu Paweł Olechnowicz przyznaje, że jest to możliwe. – Konkurencja jest zawsze korzystna dla klientów – dodaje.

Umowa gdańskiego portu z Lotosem była wynegocjowana już dawno, mogła zostać podpisana jednak dopiero po dopełnieniu formalności. Władze portu zwróciły się więc do ULC o zgodę na odstąpienie od obowiązku przeprowadzenia przetargu na wybór kolejnej firmy – wiadomo było, że innych chętnych nie ma, a procedura oprócz kosztów przyniosłaby tylko opóźnienie.

Gdańskiemu lotnisku zależało na czasie – już w tym roku może obsłużyć 2 mln pasażerów. Bruksela wymaga zaś, aby w takiej sytuacji na lotnisku działały co najmniej dwa podmioty świadczące obsługę naziemną, w tym jeden niezależny od portu lotniczego i od największego przewoźnika z niego operującego. Brak konkurencji może oznaczać karę finansową. Warszawskie lotnisko już znalazło się w tej sprawie pod lupą Brukseli.

– Szukamy rozwiązania, które pozwoli na dywersyfikację dostaw paliwa na lotnisku – zapewnia Jakub Mielniczuk, rzecznik warszawskiego portu lotniczego.

Od przyszłego roku konkurencję wśród firm obsługujących podróżnych i dostarczających paliwo będzie musiało zapewnić również lotnisko w Katowicach, które przekroczy 2 mln obsłużonych podróżnych. – Jeżeli będziemy musieli ogłosić przetargi, to to zrobimy – deklaruje Artur Tomasik, prezes katowickiego portu.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Konkurencja wkracza na polskie lotniska

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!