Rozpoczęła się nowa era w transporcie kontenerowym, łączącym bezpośrednio Polskę z Azją. DCT Gdańsk stał się hub'em w centrum Morza Bałtyckiego, gdzie kontenery destynowane do Rosji i Finlandii będą przeładowywane na mniejsze statki dowozowe.
Prezes DCT Gdańsk, Boris Wenzel powiedział: - Będziemy nadal dysponowali dużym potencjałem przeładunkowym, co pozwoli nam obsługiwać innych armatorów na równie wysokim poziomie jakościowym, na jakim robimy to dotychczas. Prowadzimy już rozmowy z innymi przewoźnikami zainteresowanymi regularnymi zawinięciami do DCT Gdańsk. Po podpisaniu umowy na serwis AE10, natychmiast zamówiliśmy dwie nowe suwnice placowe RTG, które zostaną dostarczone pod koniec następnego miesiąca. Nadal będziemy też rozpatrywać zakup dodatkowego sprzętu przeładunkowego.
- DCT Gdańsk jest doskonale zlokalizowany, wraz z kanałem podejściowym o głębokości 17,0 m i 16,5 m głębokości wzdłuż nabrzeża. Nawet w trudnych warunkach zimowych klasa lodowa statków nie jest wymagana przy zawinięciach do terminalu DCT Gdańsk. Kontenery w transhipmencie do Rosji czy Finlandii mogą być przeładowane na DCT, a następnie rozwiezione w głąb Bałtyku przez mniejsze jednostki dowozowe – dodał prezes.
Bezpośrednie zawinięcie statku Maersk Line zainicjowało również dwa nowe połączenia dowozowe z Gdańska do St. Petersburga i fińskich portów Kotka oraz Helsinki. Statek Maersk Taikung wypłynął z DCT Gdańsk w dniu 5 stycznia po zakończeniu operacji przeładunkowych oraz uroczystym przyjęciu zorganizowanym dla kontrahentów. Według Kapitana Dastoora prowadzącego mv Maersk Taikung, wejście i cumowanie przy nabrzeżu przebiegło bardzo sprawnie, mimo panujących warunków zimowych:
Wraz z uruchomionym już połączeniem AE10, działania marketingowe DCT Gdańsk jeszcze mocniej skoncentrują się na pozyskaniu do obsługi innych linii oceanicznych, a także rozszerzeniu oferty połączeń dowozowych.
Boris Wenzel stwierdził: "Jak gospodarka światowa ulegnie poprawie, Europa Środkowo-Wschodnia, a w szczególności Polska, znajdą się wśród najszybciej rozwijających się regionów na świecie. Jesteśmy przekonani, że to terminal DCT Gdańsk dowiedzie, że może być lepszą „bramą” do tego regionu niż tradycyjne północnoeuropejskie porty hubowe".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kontenery do Rosji czy Finlandii będą przeładowywane w DCT Gdańsk