Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kontenery do Rosji czy Finlandii będą przeładowywane w DCT Gdańsk

Autor: Morza i Oceany
15-01-2010 09:00
Kontenery do Rosji czy Finlandii będą przeładowywane w DCT Gdańsk

Rozpoczęła się nowa era w transporcie kontenerowym, łączącym bezpośrednio Polskę z Azją. DCT Gdańsk stał się hub'em w centrum Morza Bałtyckiego, gdzie kontenery destynowane do Rosji i Finlandii będą przeładowywane na mniejsze statki dowozowe.

4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
Prezes DCT Gdańsk, Boris Wenzel powiedział: - Będziemy nadal dysponowali dużym potencjałem przeładunkowym, co pozwoli nam obsługiwać innych armatorów na równie wysokim poziomie jakościowym, na jakim robimy to dotychczas. Prowadzimy już rozmowy z innymi przewoźnikami zainteresowanymi regularnymi zawinięciami do DCT Gdańsk. Po podpisaniu umowy na serwis AE10, natychmiast zamówiliśmy dwie nowe suwnice placowe RTG, które zostaną dostarczone pod koniec następnego miesiąca. Nadal będziemy też rozpatrywać zakup dodatkowego sprzętu przeładunkowego.

- DCT Gdańsk jest doskonale zlokalizowany, wraz z kanałem podejściowym o głębokości 17,0 m i 16,5 m głębokości wzdłuż nabrzeża. Nawet w trudnych warunkach zimowych klasa lodowa statków nie jest wymagana przy zawinięciach do terminalu DCT Gdańsk. Kontenery w transhipmencie do Rosji czy Finlandii mogą być przeładowane na DCT, a następnie rozwiezione w głąb Bałtyku przez mniejsze jednostki dowozowe – dodał prezes.

Bezpośrednie zawinięcie statku Maersk Line zainicjowało również dwa nowe połączenia dowozowe z Gdańska do St. Petersburga i fińskich portów Kotka oraz Helsinki. Statek Maersk Taikung wypłynął z DCT Gdańsk w dniu 5 stycznia po zakończeniu operacji przeładunkowych oraz uroczystym przyjęciu zorganizowanym dla kontrahentów. Według Kapitana Dastoora prowadzącego mv Maersk Taikung, wejście i cumowanie przy nabrzeżu przebiegło bardzo sprawnie, mimo panujących warunków zimowych:

Wraz z uruchomionym już połączeniem AE10, działania marketingowe DCT Gdańsk jeszcze mocniej skoncentrują się na pozyskaniu do obsługi innych linii oceanicznych, a także rozszerzeniu oferty połączeń dowozowych.

Boris Wenzel stwierdził: "Jak gospodarka światowa ulegnie poprawie, Europa Środkowo-Wschodnia, a w szczególności Polska, znajdą się wśród najszybciej rozwijających się regionów na świecie. Jesteśmy przekonani, że to terminal DCT Gdańsk dowiedzie, że może być lepszą „bramą” do tego regionu niż tradycyjne północnoeuropejskie porty hubowe".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP