Kryzys sprzyja przetasowaniom na rynku lotniczym

Kryzys sprzyja przetasowaniom na rynku lotniczym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

British Airways do końca marca ma przedstawić warunki, na jakich przejmie Iberię. Trudne okazały się rozmowy na temat przejęcia australijskiej linii Quantas. Lufthansa czeka na zgodę na zakup Austrain Airlines. Na rynku mogą pojawić się akcje m.in. bmi czy GoAir.

Jak pisze "Rzeczpospolita", BA i Iberia szukają kolejnych okazji do zakupów. Angielska linia i hiszpański narodowy przewoźnik prowadzą rozmowy na temat fuzji od lipca 2008 roku.

Jeśli dojdą do skutku powstanie trzecia pod względem wielkość największa na świecie linia lotnicza - podaje portal cheapflights.com.

Rozmowy przewoźników skomplikowały się m.in. w związku z osłabieniem się brytyjskiej waluty wobec euro i spadkiem wartości BA na rynku.

Fernando Conte, prezes Iberii, cytowany przez dziennik sugeruje, że osiągnięcie porozumienia jest coraz bliższe. - Praktycznie wszystkie karty są na stole, w marcu powinna zapaść decyzja - powiedział Conte.

Zgodnie z propozycją BA to ona miałaby być w fuzji linią wiodącą. Tymczasem rozmowy o fuzji BA z australijską linią Quantas utknęły w martwym punkcie. Strony nie mogą dojść do porozumienia m.in. w kwestiach finansowych.

"Rz" informuje również, że na rynku niedługo może pojawić się pakiet 20 proc. angielskiego bmi. Skandynawskie Linie Lotnicze SAS, które posiadają 20 proc. papierów przewoźnika rozważają ich sprzedaż.

Może być nimi zainteresowana niemiecka Lufthansa, która posiada już pakiet 80 proc. (po niedawnym przejęciu 50 proc. akcji od Michela Bishopa, założyciela brytyjskiego przewoźnika).

Lufthansa czeka obecnie na zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie Austrain Aiurlines, Bruksela wszczęła dochodzenie, mające ustalić czy cena jaką oferuje niemiecki przewoźnik odpowiada rynkowej wartości akcji Austriana, które ma nabyć.

Lufthansa przymierza się również do kupna SAS, od lat mówi się też o chęci przejęcia przez Niemców kontroli nad LOT-em - dodaje "Rz".

Zdaniem gazety wiadomo już, że Ryanair musi pożegnać się z marzeniem o przejęciu swojego rywala - Aer Lingusa, o co z zabiegał od 2006 r.

Irlandzki rząd odrzucił ofertę taniego przewoźnika, obawiając się, że transakcja ograniczy konkurencję na irlandzkim rynku lotniczym, co z kolei boleśnie odczują klienci. Ryanair oferował za 25 proc. pakiet akcji 701 mln funtów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kryzys sprzyja przetasowaniom na rynku lotniczym

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!