XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Krzysztof Niemiec, Track Tec: efekt modernizacji torów można osiągnąć mniejszym wysiłkiem

Krzysztof Niemiec, Track Tec: efekt modernizacji torów można osiągnąć mniejszym wysiłkiem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie spodziewam się, aby w korygowanym Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku były bardzo rewolucyjne zmiany. Celem głównym jest przecież zainwestowanie 67 mld zł przyznanych nam środków unijnych w bieżącej perspektywie finansowej – powiedział portalowi wnp.pl Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec. Realizacja tych celów wiedzie jednak wyboistą drogą.

Z jednej strony, w tym roku zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe – złoży zamówienia na prace modernizacyjne torów o łącznej wartości od 4 do 4,2 mld zł, czyli o połowę mniejsze niż w 2015 roku.

Z drugiej strony, począwszy od połowy 2017 roku, nastąpi gwałtowne przyspieszenie popytu na tym rynku, by w latach 2018-20 sięgać nawet 14 mld zł rocznie.

- Zarówno tegoroczny dołek, jak i przyszły duży popyt, rodzą problemy i dla rynku wykonawców inwestycji i producentów materiałów budowlanych – podkreśla w rozmowie z wnp.pl wiceprezes Niemiec.

W efekcie, Grupa Track Tec jest zmuszona w tym roku do pewnej redukcji zatrudnienia w polskich zakładach i innych działań racjonalizujących poziom produkcji do popytu.

– Problem byłby większy, gdyby nie konsekwentnie zwiększany eksport wyrobów – dodaje Krzysztof Niemiec.

W jednym z krajowych zakładów, gdy go przejmowała spółka Track Tec, nie było eksportu, dziś sprzedaż za granicę stanowi aż 70 proc. jego  produkcji.

- Jednak nasza baza działalności i podstawa, do potencjalnego rozwoju i ekspansji zagranicznej, mieści się w Polsce. Do tego potrzebne są jednak odpowiednie warunki rynkowe – podkreśla wiceprezes Niemiec.



Pewną pomocą i rozładowaniem przyszłych problemów logistycznych może się okazać, jak deklarował m.in. podczas EKG w Katowicach prezes PKP PLK, wypłata firmom budowlanym, niezwłocznie po wygraniu przetargów, zaliczek  na zakup materiałów.

Pomimo takich uwarunkowań, Track Tec przygotowuje się do gwałtownego wzrostu popytu na krajowym rynku budownictwa kolejowego. W ciągu 4 lat firma zwiększyła produkcję podkładów z 350 tys. sztuk rocznie do 1,2 mln. A na początku maja kupiła wytwórnię podkładów strunobetonowych w Serbii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Krzysztof Niemiec, Track Tec: efekt modernizacji torów można osiągnąć mniejszym wysiłkiem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!