Kiepskie wskaźniki finansowe, spółki w długach, ospały postęp techniczny - to wszystko można by wybaczyć kolejarzom w Europie. Ale nie to, że nadal oddają rynek towarowy samochodom.
Norma emisji spalin Euro 5 zaczęła obowiązywać w krajach UE od stycznia 2011 roku, a już z początkiem 2014 roku wprowadzono standard Euro 6. Producenci samochodów zarzekali się wprawdzie, że nowe konstrukcje nie mogą powstać w tak krótkim czasie i podbiją ceny finalne, a jednak się udało... W ten sposób przemysł motoryzacyjny i transport drogowy odpowiada na jeden z głównych zarzutów stawianych w polityce transportowej UE - wysoką emisyjność.
Jest ona nadal znacząca (ok. 80 proc. łącznej emisji transportu), ale postęp technologii w przemyśle motoryzacyjnym dowodzi determinacji w jej ograniczaniu. Konstruktorzy już testują ciężarówki z napędem hybrydowym, w transporcie pasażerskim upowszechniany jest napęd elektryczny lub gazowy.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.