Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Leo Express na polskich torach od 1 września?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
19-06-2017 10:33
Leo Express na polskich torach od 1 września?
fot. mat. pras.

Urząd Transportu Kolejowego uruchomił procedury, zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 869/2014, w sprawie wydania pozwolenia dla czeskiego przewoźnika Leo Express na uruchomienie stałego połączenia kolejowego na trasie z Pragi do Krakowa. Przewoźnik wskazał, że planowaną usługę chciałby rozpocząć od 1 września 2017 r.

Wniosek złożony do UTK 5 bm. zakłada, że głównym celem proponowanych przewozów pasażerskich jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowej między stacjami znajdującymi się w dwóch krajach członkowskich UE, tj.  Czechach i Polsce.
Połączenie kolejowe ma zastąpić dowóz autokarowy z Krakowa oraz Katowic do pociągu relacji Bohumin – Praha Hl. N. Zarazem skomunikuje ono główne ośrodki gospodarcze oraz turystyczne po dwóch stronach polsko – czeskiej  granicy, tj. Kraków, Katowice, Tychy, Bohumin, Ostravę i Pragę.

LEO Express a.s. zamierza uruchamiać jedną parę pociągów na dobę. Z Pragi pociąg wyjeżdżałby o godzinie 15:13 i docierał do Krakowa o 22:16 (do Katowic – o 20:05), natomiast z Krakowa drugi skład wyjeżdżać ma o godzinie 00:45 (z Katowic o 3:06) i docierać do Pragi o godz. 8:19.

W Polsce pociąg ma zatrzymywać się także w: Krzeszowicach, Trzebini, Jaworznie Szczakowej, Mysłowicach, Katowicach, Katowicach Ligota, Tychach, Pszczynie i Zebrzydowicach.

Jest to kolejna próba wejścia Leo Express z usługą przewozów kolejowych do Polski (świadczy usługi przewozów autobusowych, łącząc ok. 20 polskich miast, np. Kraków z Wiedniem, Rzeszów z Pragą, czy Warszawę z Katowicami i Gliwicami).

Pierwszy wniosek złożył cztery lata temu, na obsługę trasy Warszawa – Praga, lecz nie uzyskał zgody.

Podobny wniosek Leo Express zgłosił do UTK 9 września 2016 r., ale 8 lutego br. – je wycofał.

W tym czasie czynił starania o uzyskanie certyfikat bezpieczeństwa w części B, wydawanego przez Urząd Transportu Kolejowego, a uprawniającego do prowadzenia działalności przewozów kolejowych w Polsce. UTK wydał wniosek w kwietniu br.

Od strony formalnej, Leo Express spełnia zatem warunki, aby świadczyć – na zasadach komercyjnych, czyli bez dopłat publicznych – usługi przewozów pasażerskich. Proponowana stała trasa Praga-Kraków konkuruje jedynie z pociągiem IC relacji Warszawa – Katowice – Praga.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 543 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP