Porównanie warunków w 15 krajach europejskich zatrudnienia i płacy kierowców transportu międzynarodowego wskazuje, że harmonizacja zasad pracy przewoźników i konkurencyjności w UE wydaje się być tak daleko, jak nigdy dotąd.
Analizowano w nim warunki wynagrodzeń, w tym stawki płac, składki na ubezpieczenie społeczne, czas pracy, dodatki związane z delegacją, itp.
Jeżeli ujmuje się tak kompleksowo warunki zatrudnienia kierowców, to wynika, że różnice w tych kosztach „są ogromne”.
„Koszt płacy kierowcy za godzinę pracy w tej samej ciężarówce, na tym samym odcinku drogi i z takim samym rodzajem towaru może wynosić od 8 euro do 33, w zależności od tego, czy jest on zatrudniony przez firmę bułgarską, czy belgijską” - stwierdza się w raporcie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lobbing przeciw pełnemu otwarciu rynku przewozów kabotażowych