XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Łodzianie przesiadają się na tramwaje

Łodzianie przesiadają się na tramwaje
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Łódzkie tramwaje dawno nie przeżywały takiej popularności. Wielu zmotoryzowanych łodzian powiedziało dość korkom, w których traci się cenne minuty i przesiadło się do wagonów.

W porównaniu z ubiegłym rokiem więcej łodzian kupuje bilety okresowe. MPK sprzedało ostatnio o 232 sztuki więcej migawek semestralnych (na 5 miesięcy), o 833 więcej biletów miesięcznych, o 97 więcej 7-dniowych, a 3-dniowych o 57 - informuje "Express Ilustrowany".

Kioskarze też zacierają ręce, bo do okienek co chwilę przychodzą pasażerowie i kupują bilety.

Tramwaje, zwłaszcza ten jadący po wydzielonych torowiskach, stał się w ostatnich miesiącach szybszym środkiem lokomocji niż samochód. Pokonanie odcinka al. Piłsudskiego z Widzewa do al. Kościuszki zajmowało kierowcom najwyżej 20 minut.

Odkąd zaczął się remont pasa ruchu, na dojazd trzeba poświęcić 40 minut. Nic więc dziwnego, że tramwaje kursujące na trasie Widzew - Retkinia i Dąbrowa - Retkinia są pełne pasażerów.

Łodzianie wybierają tramwaje, bo kursują często, w godzinach szczytu co 7-10 minut. Ustępują tylko autobusom komunikacji zastępczej, które w tym czasie jeżdżą co 2 minuty. Ale te z kolei często są tak zatłoczone, że czasem udaje się wcisnąć dopiero do trzeciego...

Łódź stawia na szybkie tramwaje i chce im dać zielone światło. Mają się stać alternatywą dla samochodów. Propozycja musi być jednak na tyle atrakcyjna, aby właściciele czterech kółek zostawili je na parkingach i przesiedli się do wagonów.

Budowany Łódzki Tramwaj Regionalny dostanie taki przywilej. Specjalny system sterowania ruchem da pierwszeństwo przejazdu tramwajom przez skrzyżowania na tej trasie. Podróż z Helenówka do zajezdni przy ul. Chocianowickiej skróci się o ok. 10 minut.

Na tym jednak nie koniec. W planach znalazł się projekt przedłużenia trasy Retkinia - Widzew na Janów. Torowisko zostałoby wybudowane na ul. Rokicińskiej, a następnie na al. Hetmańskiej, ul. Zakładowej aż do pętli przy fabryce Della.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Łodzianie przesiadają się na tramwaje

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!