Tabor łódzkiego MPK powiększy się o 22 nowe tramwaje wyprodukowane przez bydgoską firmę PESA. Koszt zakupu to 166 mln zł, z czego 40 proc. pochodzi z dofinansowania UE.
Podpisana we wtorek umowa pomiędzy łódzkim MPK i bydgoską spółka PESA zakończyła jeden z najważniejszych - zdaniem miejskiego przewoźnika - przetargów na zakup taboru tramwajowego w Łodzi. Oprócz firmy z Bydgoszczy wystartowała w nim firma SOLARIS.
"Nigdy wcześniej nie podpisywaliśmy umowy na zakup takiej ilości tak nowoczesnych pojazdów. Nowe tramwaje będą kursować po zmodernizowanej trasie W-Z. Będzie to najszybszy środek komunikacji łączący dwa wielkie łódzkie osiedla" - powiedział prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski.
22 składy tramwajowe SWING to jednoprzestrzenne, pięcioczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy. Są wyposażone w klimatyzacje przedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego, automat biletowy, system zliczania pasażerów, a także monitoring z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do centrali nadzoru ruchu.
Tramwaje posiadają także ręcznie rozkładaną rampę umożliwiającą podróżowanie osobom na wózkach inwalidzkich oraz system nowoczesnej informacji pasażerskiej.
"Mamy jeden z najnowocześniejszych taborów autobusowych w kraju, natomiast tramwaje wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Będziemy modernizować stary tabor, niezbędne są jednak także zakupy nowych pojazdów. Dzięki przyznaniu unijnej dotacji mamy szansę na zakup 22 tramwajów w tej perspektywie unijnej." - zaznaczyła Zdanowska.
W nowej perspektywie UE magistrat będzie starać się o dofinansowanie zakupu 45 nowych tramwajów.
Łodzianie będą mogli podróżować nowo zakupionymi pojazdami jesienią 2015 r. Wtedy planowane jest zakończenia remontu trasy W-Z, a 22 tramwaje będą gotowe do eksploatacji.
Po łódzkich ulicach od 2008 r. jeździ dziesięć niskopodłogowych tramwajów wyprodukowanych przez firmę PESA. Obsługują one trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Łódzki przewoźnik kupił 22 nowe tramwaje