XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Łódzkie firmy zaczną szturm na Warszawę?

Łódzkie firmy zaczną szturm na Warszawę?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od poniedziałku pociąg z Łodzi do Warszawy będzie jechał dwa razy szybciej. Dla łódzkich firm oznacza to otwarcie nowego rynku. - Będziemy zdobywać klientów z Warszawy - mówią.

Dojazdy do Warszawy były zniechęcające. Trwały ponad dwie godziny, czasem nawet trzy. Od 16 czerwca pociągi pojadą szybciej. Co to oznacza dla firm? - pyta "Gazeta Wyborcza" w swoim łódzkim dodatku. - Bardzo dużą zmianę - mówi dziennikowi Tomasz Michałowicz, współwłaściciel agencji komunikacji społecznej /3PR/. - To otwiera warszawski rynek dla łódzkich firm.

Agencja /3PR/ miała klienta ze stolicy - Filmotekę Narodową. - Musieliśmy się liczyć z tym, że każde spotkanie oznacza dla nas sześć godzin w pociągu lub w samochodzie. To powodowało, że na miejscu brakowało czasu, by porozmawiać o oczekiwaniach klienta czy chociażby zjeść z nim obiad, a tego wymaga kultura biznesu - opowiada Michałowicz.

Podkreśla więc, że krótsza podróż koleją otwiera łodzianom rynek warszawski, ale to dopiero pierwszy krok. - Drugi zrobimy wtedy, gdy w półtorej godziny przejedziemy do Warszawy autem - mówi. - Czasem wygodniej jest pojechać samochodem, by tam na miejscu mieć czym jeździć. Dlatego tak ważna jest budowa autostrady.

Podobnego zdania jest Artur Urbański, członek zarządu AMG.net. Twierdzi, że skrócenie czasu podróży między Łodzią a Warszawą ma przeogromne znaczenie. - Mamy biura w obu miastach i rzecz jasna nasi pracownicy często pokonują tę trasę. Do tego dochodzą spotkania biznesowe, ponieważ większość naszych klientów ma swoje centrale w Warszawie - mówi.

Prof. Tadeusz Markowski, szef katedry zarządzania miastem i regionem na wydziale zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, uważa, że szybkie połączenie bardzo zmieni oba regiony, szczególnie Łódź. - Tak stało się, gdy został zbudowany most między Kopenhagą a Malmö. Region szwedzki był biedniejszy i to on lobował na rzecz połączenia. Potem okazało się, że Dania też zyskała, może nawet więcej - wyjaśnia profesor w "Gazecie Wyborczej". - Ale Malmö też się to opłacało, bo teraz ma dostęp do międzynarodowego lotniska przesiadkowego w Kopenhadze, co jest bardzo ważne dla inwestorów i turystów.

Zobacz także:
W półtorej godziny z Łodzi do Warszawy


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Łódzkie firmy zaczną szturm na Warszawę?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!