Lokomotywa Vectron otrzymała polski certyfikat

Autor:  wnp.pl (PS)  |  17-09-2012 14:54
Urząd Transportu Kolejowego wydał bezterminowe świadectwo dopuszczenia do jazdy w Polsce lokomotywy Vectron DC, produkcji Siemens.

Jej badania i testy na polskich torach trwały ponad pół roku, choć pierwszy jej egzemplarz wjechał do Polski w celu przeprowadzenia prób już w połowie czerwca 2011 r. Była ona później sprawdzana na własnym torze badawczym Siemensa w Wildenrath (Niemcy) oraz w Velimiu w Czechach, a od lipca tego roku przez ponad półtora miesiąca na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i następnie w czasie jazd po sieci PKP PLK.

Po jesiennych targach TRAKO w Gdańsku, druga lokomotywa z ekspozycji dołączyła do pierwszej i dodatkowo była testowana i sprawdzana w Żmigrodzie. Testowali je też przewoźnicy: PKP Intercity, DB Schenker Rail Polska oraz ITL Polska. Wszystkie testy i próbne przejazdy zakończyły się sukcesem, informuje producent.

W Vectronie uwzględnione zostały doświadczenia z eksploatacji 1600 lokomotyw Eurosprinter i Eurorunner oraz wiele innowacyjnych rozwiązań. Dopuszczony wariant lokomotywy - Vectron DC - ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, jej masa to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być także przystosowany do prędkości 200 km/h.

Rodzina lokomotyw Vectron to pojazdy jednosystemowe 3 kV DC o mocy 5,2 MW oraz zasilane napięciem 25 / 15 kV AC o mocy 5,2 lub 6,4 MW, a także warianty wielosystemowe o mocy 6,4 MW. Dzięki temu spełniają one wymagania dla ruchu transgranicznego – np. z Polski do Holandii przez Niemcy, albo z Polski do Czech lub na Słowację.

Ostatnio platforma Vectron otrzymała jako pierwsza lokomotywa w Europie certyfikat EC – TSI Highspeed. Oznacza to, że spełnia jedne z najbardziej wyśrubowanych standardów technicznych dotyczących interoperacyjności dla kolei dużych prędkości.

 NAJWAŻNIEJSZE W BRANŻY

POLECAMY W SERWISACH