PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LOT przejął speca od marketingu z Ryanaira

Autor: Gazeta Wyborcza
09-07-2008 21:42

Tomasz Kułakowski, do niedawna szef sprzedaży w skandalizującej linii lotniczej Ryanair, teraz będzie poprawiał wyniki PLL LOT.

Zdaniem ekspertów i Ministerstwa Skarbu to świetna informacja - pisze "Gazeta Wyborcza".
W 2006 r., inaugurując połączenie z Łodzią, samolot Ryanaira lądował z napisem "Żegnamy PLL LOT". - Jesteśmy tańsi, punktualniejsi, nie gubimy bagaży - wyjaśniał napis Kułakowski, wówczas odpowiedzialny za marketing Ryanaira w Europie Środkowej. - Od kiedy pojawiliśmy się na polskim rynku, można uważać LOT za przegranego. Dlatego go żegnamy!

LOT rzeczywiście ma kłopoty. Połączenia z północną Ameryką są na granicy rentowności. Padło połączenie z Pekinem, z którym przewoźnik wiązał wielkie nadzieje. LOT znajduje się na szarym końcu pod względem liczby biletów sprzedanych w internecie.

Z ratunkiem firmie i z pomysłami na zwiększenie sprzedaży internetowej przychodzi teraz do LOT-u nie kto inny jak Kułakowski. Niedawno rozstał się z Ryanairem.

Kułakowski - na razie na urlopie - nie chciał wypowiadać się na temat sytuacji LOT-u. - W tej chwili jeszcze nie mogę komentować tych spraw - mówił. Nie chciał też komentować przejścia do LOT-u.

- To bardzo dobra inwestycja personalna. Jego doświadczenia z agresywnego marketingu tanich linii z pewnością przyniosą pozytywne efekty - ocenia Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych "Tor".

- W dyskusjach przed zatrudnieniem prezentowano Kułakowskiego jako potencjalnego szefa sprzedaży LOT-u. Zatrudnienie go wydaje mi się świetnym posunięciem - stwierdził minister skarbu Aleksander Grad, którego resort trzyma pieczę nad narodowym przewoźnikiem.

Kułakowski będzie miał dużo do zrobienia. LOT sprzedaje w internecie zaledwie 6 proc. swoich biletów, a za cztery lata chce 40 proc. Przewoźnik chce też w 2009 r. wejść na giełdę, więc redukcja sprzedaży przez pośredników ma znaczenie. Kosztują oni co roku ok. 100 mln zł.

Lufthansa już dziś sprzedaje w internecie ponad 40 proc. biletów. Iberia sprzedaje tak ok. 40 proc. biletów (plany na 2012 to 70 proc.), a irlandzki Aer Lingus trzy czwarte (w 2012 r. ma być to 90 proc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP