PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LOT przejął speca od marketingu z Ryanaira

Autor: Gazeta Wyborcza
09-07-2008 21:42

Tomasz Kułakowski, do niedawna szef sprzedaży w skandalizującej linii lotniczej Ryanair, teraz będzie poprawiał wyniki PLL LOT.

Zdaniem ekspertów i Ministerstwa Skarbu to świetna informacja - pisze "Gazeta Wyborcza".
W 2006 r., inaugurując połączenie z Łodzią, samolot Ryanaira lądował z napisem "Żegnamy PLL LOT". - Jesteśmy tańsi, punktualniejsi, nie gubimy bagaży - wyjaśniał napis Kułakowski, wówczas odpowiedzialny za marketing Ryanaira w Europie Środkowej. - Od kiedy pojawiliśmy się na polskim rynku, można uważać LOT za przegranego. Dlatego go żegnamy!

LOT rzeczywiście ma kłopoty. Połączenia z północną Ameryką są na granicy rentowności. Padło połączenie z Pekinem, z którym przewoźnik wiązał wielkie nadzieje. LOT znajduje się na szarym końcu pod względem liczby biletów sprzedanych w internecie.

Z ratunkiem firmie i z pomysłami na zwiększenie sprzedaży internetowej przychodzi teraz do LOT-u nie kto inny jak Kułakowski. Niedawno rozstał się z Ryanairem.

Kułakowski - na razie na urlopie - nie chciał wypowiadać się na temat sytuacji LOT-u. - W tej chwili jeszcze nie mogę komentować tych spraw - mówił. Nie chciał też komentować przejścia do LOT-u.

- To bardzo dobra inwestycja personalna. Jego doświadczenia z agresywnego marketingu tanich linii z pewnością przyniosą pozytywne efekty - ocenia Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych "Tor".

- W dyskusjach przed zatrudnieniem prezentowano Kułakowskiego jako potencjalnego szefa sprzedaży LOT-u. Zatrudnienie go wydaje mi się świetnym posunięciem - stwierdził minister skarbu Aleksander Grad, którego resort trzyma pieczę nad narodowym przewoźnikiem.

Kułakowski będzie miał dużo do zrobienia. LOT sprzedaje w internecie zaledwie 6 proc. swoich biletów, a za cztery lata chce 40 proc. Przewoźnik chce też w 2009 r. wejść na giełdę, więc redukcja sprzedaży przez pośredników ma znaczenie. Kosztują oni co roku ok. 100 mln zł.

Lufthansa już dziś sprzedaje w internecie ponad 40 proc. biletów. Iberia sprzedaje tak ok. 40 proc. biletów (plany na 2012 to 70 proc.), a irlandzki Aer Lingus trzy czwarte (w 2012 r. ma być to 90 proc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 117 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.