PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Lotniska idą w górę

Autor: Piotr Stefaniak ("Nowy Przemysł" nr 5/2010)
06-05-2010 10:50
Lotniska idą w górę
<b>Bartosz Baca</b>, zespół ds. sektora lotniskowego PricewaterhouseCoopers:<br><br>
<b>Uwaga, ryzyko!</b> <br>
Dalszy rozwój polskiego rynku przewozów pasażerskich będzie zasilany w największym stopniu przez rozwijające się sektory przewoźników niskokosztowych i czarterowych (LCC). Siłą rzeczy, wpływać to będzie na rozwój infrastruktury lotniskowej.<br>

Z drugiej jednak strony nasilająca się dominacja przewoźników niskokosztowych, przy jednocześnie słabnącej pozycji narodowego przewoźnika, powodować będzie postępującą zależność regionalnych portów lotniczych od tych pierwszych. Jest to o tyle niepokojące, że przewoźnicy LCC znacznie łatwiej zmieniają swoją siatkę połączeń lub likwidują połączenia niż przewoźnicy tradycyjni. Co więcej, taki profil rynku utrzymujący się w najbliższych latach ugruntować może sytuację, w której polskie lotniska, chociaż nominalnie obsługują coraz więcej pasażerów, to jednak dysponują ubogą ofertą połączeń długodystansowych oraz ograniczoną możliwością konkurowania z innymi europejskimi lotniskami.

Prawie wszystkie polskie porty lotnicze rozbudowują się lub modernizują. Tymczasem do otwarcia nowych lotnisk, czasami w dziewiczym terenie, szykuje się pół tuzina miast, a marzy o tym drugie tyle.

W ciągu 30 lat ruch lotniczy na świecie zwiększył się 3,5-krotnie, zaś prognozy do 2028 roku przewidują jego wzrost po kilka procent rocznie. Pomimo wojen w Zatoce Perskiej, kryzysu w Azji na początku dekady, po ataku na WTC w Nowym Jorku - w tym roku liczba obsługiwanych pasażerów będzie większa o 36 proc. w porównaniu z 2000 rokiem.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

<b>Bartosz Baca</b>, zespół ds. sektora lotniskowego PricewaterhouseCoopers:<br><br>
<b>Uwaga, ryzyko!</b> <br>
Dalszy rozwój polskiego rynku przewozów pasażerskich będzie zasilany w największym stopniu przez rozwijające się sektory przewoźników niskokosztowych i czarterowych (LCC). Siłą rzeczy, wpływać to będzie na rozwój infrastruktury lotniskowej.<br>

Z drugiej jednak strony nasilająca się dominacja przewoźników niskokosztowych, przy jednocześnie słabnącej pozycji narodowego przewoźnika, powodować będzie postępującą zależność regionalnych portów lotniczych od tych pierwszych. Jest to o tyle niepokojące, że przewoźnicy LCC znacznie łatwiej zmieniają swoją siatkę połączeń lub likwidują połączenia niż przewoźnicy tradycyjni. Co więcej, taki profil rynku utrzymujący się w najbliższych latach ugruntować może sytuację, w której polskie lotniska, chociaż nominalnie obsługują coraz więcej pasażerów, to jednak dysponują ubogą ofertą połączeń długodystansowych oraz ograniczoną możliwością konkurowania z innymi europejskimi lotniskami.  

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP