Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiony został zdalny system, który ma skrócić czas oczekiwania pasażerów na kontrolę bezpieczeństwa.
- Zasada jego działania opiera się na badaniu długości kolejki przez czujniki, aby obsługa mogła wybrać optymalny wariant jej skrócenia - wyjaśnia Jan Gołąb z Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina. - Wymaga to jedynie naciśnięcia jednego przycisku, poprzez zmianę ustawienia bramek.
System może zrealizować sześć różnych „konfiguracji” kolejek, dostosowanych do sytuacji. Nie wymaga to bezpośredniej ingerencji personelu w ustawienie poszczególnych bramek lub taśm wyznaczających ścieżki przejścia. System zdalnego zarządzania kolejką ma również funkcję otwierania wydzielonego przejścia dla pasażerów niepełnosprawnych, a także dla pasażerów z dziećmi.
Według opinii zarządu lotniska, system znacząco usprawnia obsługę tych pasażerów. „Lotnisko Chopina w Warszawie jest pierwszym portem lotniczym na świecie, które posiada rozwiązanie tego typu” – mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów.
System opracowała i wdrożyła firma Tensator Polska we współpracy ze specjalistami z Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów w Służbie Obsługi Pasażerów Lotniska Chopina.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotnisko Chopina usprawnia obsługę pasażerów