Lotnisko Chopina usprawnia obsługę pasażerów

Lotnisko Chopina usprawnia obsługę pasażerów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiony został zdalny system, który ma skrócić czas oczekiwania pasażerów na kontrolę bezpieczeństwa.

Składa się on z 10 bramek oraz czujników… długości kolejki (5 szt.) i jest zarządzany ze stanowiska kontroli kart pokładowych ScanPass.

- Zasada jego działania opiera się na badaniu długości kolejki przez czujniki, aby obsługa mogła wybrać optymalny wariant jej skrócenia - wyjaśnia Jan Gołąb z Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina. - Wymaga to jedynie naciśnięcia jednego przycisku, poprzez zmianę ustawienia bramek.

System może zrealizować sześć różnych „konfiguracji” kolejek, dostosowanych do sytuacji. Nie wymaga to bezpośredniej ingerencji personelu w ustawienie poszczególnych bramek lub taśm wyznaczających ścieżki przejścia. System zdalnego zarządzania kolejką ma również funkcję otwierania wydzielonego przejścia dla pasażerów niepełnosprawnych, a także dla pasażerów z dziećmi.

Według opinii zarządu lotniska, system znacząco usprawnia obsługę tych pasażerów. „Lotnisko Chopina w Warszawie jest pierwszym portem lotniczym na świecie, które posiada rozwiązanie tego typu” – mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów.

System opracowała i wdrożyła firma Tensator Polska we współpracy ze specjalistami z Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów w Służbie Obsługi Pasażerów Lotniska Chopina.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotnisko Chopina usprawnia obsługę pasażerów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!