Lotnisko w Modlinie w pierwszym etapie będzie obsługiwało od 1,5 mln do 2 mln pasażerów rocznie - poinformował prezes spółki "Mazowiecki Port Lotniczy - Warszawa Modlin" Piotr Okienczyc. Pierwsi pasażerowie skorzystają z lotniska prawdopodobnie w pierwszej połowie 2009 roku.
W pierwszym etapie lotnisko ma być obliczone na przyjęcie od 1,5 mln do 2 mln pasażerów rocznie, jednak nie jest wykluczona dalsza rozbudowa, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Jak powiedział Okienczyc, koszty kwalifikowane pierwszego etapu wynoszą około 50 mln euro, a dofinansowanie ze środków UE może sięgnąć do 45 proc. tej kwoty.
Przedstawiciele zarządu województwa poinformowali, że Mazowsze wynegocjowało wstępną zgodę Komisji Europejskiej na dofinansowanie co najmniej jednego lotniska regionalnego na Mazowszu, ze wskazaniem Modlina jako inwestycji priorytetowej.
Zdaniem wicemarszałka Jacka Kozłowskiego, wstępna zgodna na dofinansowanie inwestycji w Modlinie nie przekreśla ostatecznie szans na ubieganie się o dofinansowanie w przyszłości przez inne mazowieckie lotniska (chodzi o Sochaczew, Radom i Mińsk Mazowiecki).
Urząd marszałkowski poinformował w komunikacie prasowym, że lotnisko w Modlinie nie otrzymało dofinansowania z budżetu państwa w ramach tzw. kontraktu wojewódzkiego.
Po przychylnej decyzji Komisji Europejskiej, zarząd województwa postanowił jeszcze raz wystąpić do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego "z prośbą o ponowne rozpatrzenie możliwości dofinansowania tej inwestycji w ramach kontraktu wojewódzkiego" - pisze urząd marszałkowski w komunikacie.
Jak powiedział PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) Krzysztof Łańcucki, jeżeli faktycznie dojdzie do zapowiadanej inwestycji, możliwa będzie budowa bocznicy łączącej lotnisko w Modlinie z linią kolejową E-65.
Dzięki takiej bocznicy będzie możliwe połączenie Okęcia i centrum Warszawy z lotniskiem w Modlinie.
Stacja kolejowa na warszawskim lotnisku na Okęciu ma być uruchomiona w połowie roku 2009.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotnisko w Modlinie dla cywilnych pasażerów