XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Lubelskie MPK kupi kosmiczne trolejbusy z Białorusi?

Lubelskie MPK kupi kosmiczne trolejbusy z Białorusi?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nowoczesne, niskopodłogowe trolejbusy AKSM 420 chce sprzedać Lublinowi białoruska fabryka Biełkommunmasz - informuje "Dziennik Wschodni". MPK o nich myśli, bo ma już dość czekania na zamówione w Mińsku nadwozie autobusu MAZ, na bazie którego miało składać sobie trolejbusy.

Średni wiek lubelskiego trolejbusu to 13,5 roku. W zajezdni trafiają się pojazdy, które mają nawet 18 lat. Podstawę taboru stanowią przestarzałe jelcze PR110.

MPK ma nóż na gardle, bo trolejbusy sypią się ze starości. - Bardziej się sypią, niż się spodziewałem. Od września będziemy potrzebować minimum trzech nowych trolejbusów. W przeciwnym razie może się okazać konieczne czasowe zastąpienie na jakiejś trasie trolejbusów autobusami - przyznaje Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin. - Jest na tyle źle, że właśnie zdecydowałem o remoncie jednego starego trolejbusu. Ale to rozpaczliwe ruchy, bo ich się nie opłaca już remontować.

Przewoźnik rozgląda się już za nowymi pojazdami. Jeszcze we wtorek ma ustalić termin rozmów z fabryką Biełkommunmasz z białoruskiego Mińska, która chce sprzedawać Lublinowi swoje pojazdy AKSM 420. To niskopodłogowe maszyny o bardzo charakterystycznej linii nadwozia, wyposażone w podzespoły tych samych producentów, co bardziej znane pojazdy. - Konkretnej oferty nie znam, ale raczej nie byłby to wóz drogi - mówi Rydecki.

MPK będzie się starać nakłonić Białorusinów do tego, by sprzedawali Lublinowi jak najmniej wykończone, tak by jak najwięcej wyposażenia pochodziło od polskich producentów. Montaż pojazdów mógłby wtedy być dokańczany w zajezdni na Helenowie.

Przystępując do rozmów z Biełkommunmaszem MPK chce się zabezpieczyć przed ewentualną klapą współpracy z innym białoruskim producentem - koncernem MAZ. Właśnie on miał dostarczyć do lubelskiej zajezdni specjalnie przystosowane nadwozie autobusu, na bazie którego mechanicy z Lublina zbudowaliby trolejbus. Wóz miał przejść w Lublinie homologację, a MPK rozważało produkcję tego typu pojazdów zarówno na własne potrzeby, jak i na sprzedaż.

Współpraca zapowiadała się obiecująco. - Nasi ludzie mieliby pracę, której dla nich zabraknie, gdy zaczną do nas docierać zamówione niedawno nowe autobusy, a stare pójdą w odstawkę i remontów ubędzie - wyjaśnia Rydecki. MAZ nie wywiązał się jednak z obietnicy, że dostarczy nadwozie w połowie czerwca. Co gorsza, nie podaje już żadnej konkretnej daty dostawy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lubelskie MPK kupi kosmiczne trolejbusy z Białorusi?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!