Przedstawiciele PKP Intercity i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju podpisali dziś w Warszawie list intencyjny w sprawie realizacji projektów, które przewiduje program Luxtorpeda 2.0. To następny krok, który wychodzi poza ramy ogólności tego programu i może zaowocować konkretnymi rozwiązaniami w postaci innowacyjnych konstrukcji i produkcji taboru do przewozów pasażerskich.
- Umowa zakłada zaprojektowanie, przetestowanie i wdrożenie do produkcji seryjnej lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych zdolnych do jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 230 km/h.
- Spółka PKP Intercity gotowa jest kupić w ciągu pięciu lat m.in. 25 lokomotyw elektrycznych, 7 EZT oraz 2 składy typu push-pull rozwijające takie prędkości, ma na to budżet prawie 7 mld zł.
- Umowa opiera się na innowacyjnej formule finansowania (przez NCBR) prac badawczo-rozwojowych, bowiem pozwala zamawiać produkty innowacyjne, których nie ma jeszcze na rynku (krajowym), gdy składa się zamówienie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Luxtorpeda: PKP Intercity z NCBR szukają innowacyjnego taboru kolejowego