M. Chaberek: rada nadzorca PKP SA postuluje szereg zmian strategicznych

M. Chaberek: rada nadzorca PKP SA postuluje szereg zmian strategicznych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zahamowanie wyprzedaży elementów infrastruktury kolejowej, pomoc i aktywnie uczestnictwo w kształtowaniu polityki logistyczno-transportowej państwa oraz znalezienie sposobu rozwiązania dualizmu zarządzania infrastrukturą kolejową po prywatyzacji spółki PKP Energetyka - zapowiada jako priorytety działalności rady nadzorczej PKP SA jej przewodniczący, prof. Mirosław Chaberek.

- PKP SA przejęła w spadku po przedsiębiorstwie państwowym PKP wiele funkcji, których nie mają inne spółki z grupy PKP. Będą one wygaszane - stwierdza przewodniczący Chaberek.

Z jego wypowiedzi wynika, że RN obrała zdecydowanie odmienną strategię w sferze operacyjnej, wobec wyprzedaży obiektów wchodzących w skład majątku grupy. Szczególnie tych, które mogą nadal prowadzić działalność operacyjną.

Nie chodzi jednak o wstrzymanie sprzedaży dla samej decyzji, informuje prof. Chaberek, lecz zarazem przekształcanie tych obiektów do wymogów współczesnej logistyki, z pożytkiem dla przyszłego rozwoju kolei.

- Widzimy małe możliwości oddziaływania np. ministra transportu w zakresie realizacji polityki logistycznej państwa, a patrząc wężej, polityki transportowej państwa - podkreśla przewodniczący. - Myślę, że PKP SA i rada nadzorcza tej spółki może w tym aktywnie uczestniczyć i realnie kreować taką politykę logistyczno-transportową państwa.

Zapowiada on, po zakończeniu audytu prywatyzacji spółki PKP Energetyka, rozwiązanie problemu niezgodności prawnej, jaka powstała. Według profesora Chaberka, UE wymaga, aby był jeden zarządca infrastruktury kolejowej w kraju. Tymczasem PKP Energetyka, jako naturalny monopolista, zarządzą istotną częścią - spójnej - infrastruktury kolejowej.

- Ta sprzeczność musi być rozwiązana, bo będziemy stali w niezgodnie z prawem UE - mówi Mirosław Chaberek. - Pamiętajmy też, że nowa unijna perspektywa finansowa przewiduje bardzo dużą pomoc na modernizację infrastruktury kolejowej. Jak mamy to robić, skoro mamy dwie spółki zarządzające nią?

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: M. Chaberek: rada nadzorca PKP SA postuluje szereg zmian strategicznych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!