Magazyny nie są "seksi"?

Magazyny nie są "seksi"?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przemysław Krych w trakcie dyskusji na temat kondycji sektora nieruchomości komercyjnych w regionie CEE podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podkreślił, że Griffin Group jest zainteresowane wszystkimi segmentami nieruchomości, poza logistyką.

- Będę kontrowersyjny, ale sektor powierzchni logistyczno-magazynowych nie jest taki "seksi", jak wszyscy to obecnie przedstawiają. Na tym rynku pieniądze zarabiają tylko deweloperzy. Nie widzę tu szansy dla inwestorów. To oczywiście dotyczy regionu CEE. W Europie, gdzie infrastruktura jest zdecydowanie lepiej rozwinięta, gdzie skala rynku jest zdecydowanie większa, istnieją szerokie możliwości wyjścia z inwestycji. W Polsce i innych państwach regionu ścieżki wyjścia z inwestycji są dużo węższe - powiedział Przemysław Krych.

Prezes Griffin Group zwrócił uwagę również na lojalność najemców, która w tym sektorze jest zdecydowanie mniejsza.

Z tą opinią zgodził się Martin Carr, założyciel i CEO, Pinnacle Central & Eastern Europe. - Na tym rynku lojalność najemców często sprowadza się do 20 czy 30 centów. Byłem współtwórcą grupy P3, ale zdecydowaliśmy się ją sprzedać. Żeby zbudować lojalność najemców, trzeba mieć dużą skale biznesu. Nam się to nie udało - zaznaczył. Powtórzył, że to obszar, gdzie tylko deweloperzy dobrze zarabiają. - Historia ostatnich lat pokazała, że inwestorzy raczej ponieśli straty na tych aktywach. Dobre aktywa dla inwestorów to przestrzenie produkcyjne z długoterminowymi, 5-7 letnimi, umowami najmu. Atrakcyjne są również miejskie przestrzenie magazynowe - zaznaczył.

- Teraz pojawiliśmy się w Katowicach, ponieważ obserwujemy, że jest tu infrastruktura. - Chcemy budować przestrzeń dla biznesu i zarabiać na tym 6-7 proc. - zaznaczył.

Tomasz Buras wskazał tu potężne projekty Amazona, które zostały zrealizowane z umowami na 15 lat.

Arvi A. I. Luoma, Executive Director, W.P. Carey podkreśli, że jego firma szuka długoterminowych inwestycji, a nie szybkiego zysku. Z jego perspektywy przestrzeń logistyczno-magazynowa jest atrakcyjna, ale pod uwagę trzeba wziąć dużo czynników. - Kupowanie takich aktywów na kredyt nie jest atrakcyjne. Liczy się lokalizacja i wielkość portfela względem oferty rynkowej w danym miejscu. - W Polsce widzimy duże przepływy handlu i produkcji. To dobrze wróży tej branży - zaznaczył.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Magazyny nie są "seksi"?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!