Przemysław Krych w trakcie dyskusji na temat kondycji sektora nieruchomości komercyjnych w regionie CEE podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podkreślił, że Griffin Group jest zainteresowane wszystkimi segmentami nieruchomości, poza logistyką.
Prezes Griffin Group zwrócił uwagę również na lojalność najemców, która w tym sektorze jest zdecydowanie mniejsza.
Z tą opinią zgodził się Martin Carr, założyciel i CEO, Pinnacle Central & Eastern Europe. - Na tym rynku lojalność najemców często sprowadza się do 20 czy 30 centów. Byłem współtwórcą grupy P3, ale zdecydowaliśmy się ją sprzedać. Żeby zbudować lojalność najemców, trzeba mieć dużą skale biznesu. Nam się to nie udało - zaznaczył. Powtórzył, że to obszar, gdzie tylko deweloperzy dobrze zarabiają. - Historia ostatnich lat pokazała, że inwestorzy raczej ponieśli straty na tych aktywach. Dobre aktywa dla inwestorów to przestrzenie produkcyjne z długoterminowymi, 5-7 letnimi, umowami najmu. Atrakcyjne są również miejskie przestrzenie magazynowe - zaznaczył.
- Teraz pojawiliśmy się w Katowicach, ponieważ obserwujemy, że jest tu infrastruktura. - Chcemy budować przestrzeń dla biznesu i zarabiać na tym 6-7 proc. - zaznaczył.
Tomasz Buras wskazał tu potężne projekty Amazona, które zostały zrealizowane z umowami na 15 lat.
Arvi A. I. Luoma, Executive Director, W.P. Carey podkreśli, że jego firma szuka długoterminowych inwestycji, a nie szybkiego zysku. Z jego perspektywy przestrzeń logistyczno-magazynowa jest atrakcyjna, ale pod uwagę trzeba wziąć dużo czynników. - Kupowanie takich aktywów na kredyt nie jest atrakcyjne. Liczy się lokalizacja i wielkość portfela względem oferty rynkowej w danym miejscu. - W Polsce widzimy duże przepływy handlu i produkcji. To dobrze wróży tej branży - zaznaczył.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Magazyny nie są "seksi"?