MAK wycofał pismo ws. certyfikatu dla Boeingów 737

MAK wycofał pismo ws. certyfikatu dla Boeingów 737
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) wycofał pismo w sprawie czasowego odwołania certyfikatu dla samolotów Boeing 737 - poinformowała w piątek współwłaścicielka S7 Airlines Natalia Filewa po naradzie w Moskwie rosyjskich władz lotniczych.

Dzień wcześniej MAK oznajmił, że wstrzymuje certyfikat dla samolotów Boeing 737 w Rosji do czasu otrzymania wspólnego zawiadomienia ze strony rosyjskiej Federalnej Agencji Transportu Powietrznego (Rosawiacja) i amerykańskiego Federalnego Zarządu Lotnictwa (FAA), że stan tych samolotów zapewnia bezpieczną ich eksploatację. Według dokumentu MAK niezbędne jest dopracowanie systemu manipulowania sterem wysokości Boeingów typu 737.

Jeszcze w czwartek wieczorem Rosawiacja opublikowała oświadczenie, że zakaz eksploatacji w Rosji samolotów Boeing 737 mogą wydać jedynie federalne organy władzy, a te takiej decyzji nie podjęły.

W piątek Rosawiacja zorganizowała naradę na temat bezpieczeństwa samolotów Boeing 737, w której uczestniczył szef oddziału koncernu Boeinga w Rosji Siergiej Krawczenko. Zapewnił, że firma uczyni wszystko, co możliwe, w celu usunięcia zgłaszanych zastrzeżeń. Wyraził nadzieję, że rosyjskie władze lotnicze zdołają szybko uregulować sytuację z samolotami rodziny 737.

Szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Aleksandr Nieradko powiedział po naradzie, że oświadczenia MAK, który, wycofując w piątek jedno pismo, zamieścił na swej stronie internetowej drugie, dotyczące, m.in. katastrofy samolotu Boeing 737 sprzed dwóch lat w Kazaniu, zawierają w kilku miejscach sprzeczne treści i wymagają starannego przestudiowania w celu ich oceny.

Powiedział, że jest to niezbędne do podjęcia ważnych kroków prawnych, które będą mieć wpływ na nieograniczony krąg ludzi, w tym na pasażerów, którzy korzystają z usług rosyjskich przewoźników eksploatujących samoloty typu Boeing 737.

Wg danych ogólnodostępnych źródeł w Rosji jest obecnie w użyciu niemal 190 maszyn Boeing 737 różnych odmian. Najwięcej ich (52) miały linie Transaero, które jednak pod koniec października zakończyły działalność, gdy Rosawiacja anulowała im certyfikat.

Według szefa przedstawicielstwa Boeinga w Rosji Siergieja Krawczenki obecnie po świecie lata 6,5 tysiąca samolotów Boeing 737.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MAK wycofał pismo ws. certyfikatu dla Boeingów 737

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!