PKP Cargo i Węglokoks poza negocjacjami ws.Portu Gdańskiego Eksploatacja

PKP Cargo i Węglokoks poza negocjacjami ws.Portu Gdańskiego Eksploatacja
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zarejestrowana na Malcie spółka Mariner Capital Ltd ma wyłączność w negocjacjach na kupno spółki Port Gdański Eksploatacja. Rozmowy mają potrwać do 17 listopada. Jest to już kolejna próba sprzedaży spółki.

Jak poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk na stronie internetowej, wyłączności w negocjacjach na zakup spółki Port Gdański Eksploatacja nie uzyskało konsorcjum PKP Cargo i Węglokoksu, które też złożyło swoją wiążącą ofertę. W sumie na ogłoszenie ZMPG o zbyciu spółki swoje oferty złożyło pięć firm i konsorcjów.

Port Gdański Eksploatacja to spółka operatorska skupiająca się przede wszystkim na przeładunkach drobnicowych, w tym kontenerowych oraz masowych. "Jest to ostatnia spółka-córka Portu Gdańsk, która pozostała do sprywatyzowania i jest to najważniejsza spółka operatorska obsługująca najważniejsze nabrzeża w porcie wewnętrznym" - tłumaczył rzecznik prasowy ZMPG Janusz Kasprowicz. Spółka prowadzi działalność na ośmiu nabrzeżach zlokalizowanych wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego oraz jest wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Działalność realizuje na ponad 90 ha gdańskiego portu.

Do sprzedaży przeznaczono 99,91 proc. kapitału zakładowego spółki, pozostałe 0,09 proc. akcji jest w trakcie wykupu przymusowego.

Prezes spółki Port Gdański Eksploatacja Maria Kowalewska-Koska poinformowała we wtorek PAP, że firma zatrudnia niespełna 500 osób; rocznie przeładowuje ok. 3,5-4 mln ton towarów. W 2013 roku większość stanowiły ładunki masowe: węgiel, koks i zboże. "Jest to prawdopodobnie jedyny operator, który może obsługiwać wszystkie rodzaje terminali: masowy, kontenerowy, samochodowy i zbożowy" - dodała. "Przeładowuje wszystkie towary, oprócz ropy naftowej" - zaznaczyła.

Spółka Port Gdański Eksploatacja powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Jest ostatnią dużą spółką pozostałą do sprywatyzowania.

Zarejestrowana na Malcie spółka Mariner Capital Limited jest właścicielem terminali kontenerowych w Rydze, Wenecji oraz Durres w Albanii. Zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza terenami o powierzchni ok. 700 ha. Na terenie portu działają m.in. Terminal Kontenerowy DCT, Baza Paliw Płynnych, Terminal Węglowy i Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP Cargo i Węglokoks poza negocjacjami ws.Portu Gdańskiego Eksploatacja

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!