Niemal dokładnie ćwierć wieku po zarejestrowaniu spółki Statoil Polska marka stacji paliw z charakterystyczną żółtą kroplą w logotypie ostatecznie znika z polskiego rynku. Przez ostatnie 25 lat Statoil niejednokrotnie kreował trendy, które później stawały się na rynku detalicznym paliw standardem. Właściciel sieci liczy na to, że podobnie będzie z nową marką Circle K.
Druga zachodnia sieć w Polsce
Statoil nie był pierwszą zagraniczną siecią, która zaistniała w Polsce. Norwegów uprzedziła fińska spółka Neste, która już w 1991 roku uruchomiła swoją pierwszą stację w Zakroczymiu, przy drodze krajowej nr 7 między Warszawą i Trójmiastem. Kilka lat temu sieć ponad 100 stacji Neste została przejęta przez firmę Shell, jednak ciekawostką jest, że akurat placówka w Zakroczymiu dużo wcześniej została kupiona (a następnie zlikwidowana) właśnie przez Statoila.
Z kolei pierwsza stacja Statoil w Polsce uruchomiona została w maju 1993 roku, rok po zarejestrowaniu spółki, wyprzedzając pojawienie się na rynku firm BP czy Shell.
W dalszej części artykułu:
- Lokalizacja pierwszej stacji Statoila w Polsce
- Jaką rolę odegrała w promocji marki "pani Jadzia"
- Przejęcia Statoila na polskim rynku
- Dlaczego marka Statoil musiała zniknąć
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Marka Statoil znika z polskiego rynku po 25 latach