PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Megafuzja stworzy giganta i nową firmę w Polsce

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
08-06-2018 06:04 |  aktualizacja: 07-06-2018 21:08
Megafuzja stworzy giganta i nową firmę w Polsce

Połączone siły koncernów europejskich mogą dać lepszą ofertę finansową rozwoju transportu inwestującym megamiastom.

Fot. matpras/alstom

Celem fuzji dywizji kolejowych Siemensa i Alstomu jest przede wszystkim zwiększenie możliwości wdrażania innowacji. Chcemy skupiać się m.in. na rozwoju systemów sterowania ruchem kolejowym oraz inteligentnych systemów transportowych, które są warunkiem upowszechnienia autonomiczności pojazdów w ruchu miejskim - mówi w rozmowie z WNP.PL Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w Siemens Polska. Po fuzji Alstomu i Siemensa powstanie drugi co do wielkości na świecie koncern w branży taboru kolejowego. Łącząc się z zakładem produkcyjnym Alstomu, nowa polska spółka z holdingu Siemens Mobility będzie zatrudniała ponad 1000 osób.

Jaki jest najnowszy harmonogram połączenia Siemensa i Alstomu?
Czekamy na zgodę na fuzję organów antymonopolowych oraz akcjonariuszy Alstomu. Spodziewane są one do połowy czerwca.

Według planów, od 1 lipca do powołanej już firmy Siemens Mobility GmbH zostanie przeniesionych większość spółek z sektora transportu szynowego, także polska Siemens Mobility. W tym holdingu zachowamy odrębność podmiotową.

Już zarejestrowaliśmy się w KRS i można tam sprawdzić nasze podstawowe dane, w tym wielkość kapitału.

Celem tej fuzji jest sprostanie konkurencji chińskiego giganta - CRRC?

Bardziej chodzi o możliwości wdrażania innowacji. Ale siła kapitału ma tu znaczenie.

Przeciętny poziom wydatkowania przez korporacje środków na B+R wynosi 3 proc. obrotów. Oznacza to, że CRRC może wydać na ten cel 3 mld dolarów rocznie, podczas gdy Siemens Mobility „tylko” 1 mld euro.

Ale zobaczmy też, jaka jest jego struktura. Musimy te nakłady dzielić na innowacje budowy metra, tramwajów, lokomotyw, kolei dużych prędkości (KDP), projektów pociągów lokalnych, inteligentnych systemów transportowych (ITS) i na opracowania obejmujące systemy sterowania ruchem kolejowym.

Okazuje się, że działając w pojedynkę te budżety są już daleko skromniejsze.

Krzysztof Celiński.jpg
Krzysztof Celiński.jpg

W jakich segmentach rynku taboru szynowego CRRC wygrywa już konkurencję z producentami z Europy?

Można mówić raczej o nawiązaniu bezpośredniego kontaktu konkurencyjnego.

Niedawno np. Chińczycy ogłosili, że w całym 2018 r. na kolei dostarczą pociągi KDP wyłącznie z prędkością 350 km/h. Koleje niemieckie zamówiły, co prawda wcześniej, IC4 poruszające się maksymalnie 250 km/h.

Czy to jest przewaga? Raczej nie. Po prostu inne są odległości w Europie - nie ma więc sensu, aby pociągi się rozpędzały do wyższych prędkości, bo jest dużo miast i przystanków.

Tym niemniej, technologicznie Chiny są już zdolne w przyszłym roku do produkcji w skali przemysłowej pociągów KDP rozwijających prędkości 400 km/h, czyli wchodzą na wyższy poziom zaawansowania technologicznego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.