PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Metro Warszawskie: pierwszy odcinek II linii do I kwartału 2012

Autor: PAP
18-07-2008 19:51

Pierwszy, centralny odcinek drugiej linii warszawskiego metra ma być gotowy do końca pierwszego kwartału 2012 roku - poinformował w piątek na konferencji Zenon Mikulec ze spółki Metro Warszawskie.

Budowę drugiej linii metra podzielono na 4 cztery odcinki: centralny, zachodni, wschodnio-północny i wschodnio-południowy. Odcinek centralny ma połączyć Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Na długości ok. 6 km powstanie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Termin zakończenia budowy całej drugiej linii nie jest jeszcze znany - powiedział PAP rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko. Zaznaczył, że nie wiadomo również, ile ta inwestycja będzie kosztować.

W kwietniu 2007 r. resort rozwoju koszt budowy trzech odcinków drugiej linii metra szacował na około 1,8 mld euro.

Malawko wyjaśnił, że stacje w obrębie drugiej linii będą budowane metodą odkrywkową. Natomiast tunel ma być drążony w ziemi. Nie wykluczone, że odcinki: zachodni, wschodnio- północny i wschodnio-południowy będą częściowo również budowane metodą odkrywkową.

Mikulec powiedział, że tunel drugiej linii warszawskiego metra będzie wiercony z użyciem technologii, które umożliwią drążenie dziennie 15 metrów. Przy budowie pierwszej linii dziennie wiercono 1-1,5 metra.

Wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz powiedział w piątek, że decyzja w sprawie przetargu na budowę drugiej linii metra zapadnie w najbliższych dniach.

Władze Warszawy zamierzały przeznaczyć na budowę centralnego odcinka drugiej linii ok. 2,8 mld zł. Oferty przedstawione przez trzy zainteresowane budową konsorcja są jednak ponad dwa razy wyższe. Konsorcjum, któremu przewodzi niemiecka firma Alpine Bau Deutschland AG, chce wybudować odcinek centralny za ok. 5,9 mld zł. Pełnomocnikiem drugiego konsorcjum jest hiszpańska firma Dragados - konsorcjum wyceniło inwestycję na ok. 6,2 mld zł. Trzecie, któremu przewodzi Mostostal Warszawa, chce wybudować odcinek za ok. 6 mld zł.

Władze miasta zapowiadają, że budowa trzech pierwszych odcinków drugiej linii metra uzyska wsparcie ze środków unijnych w wysokości 3,2 mld zł. Unijne pieniądze pomogą również sfinansować inne inwestycje transportowe w stolicy.

Chodzi o modernizację i rozbudowę tras tramwajowych, budowę obwodnicy śródmiejskiej i parkingów "Parkuj i Jedź" (Park&Ride), a także budowę linii Szybkiej Kolei Miejskiej, która połączy m.in. lotnisko Okęcie z Dworcem Wschodnim. Zapowiedziano, że inwestycje te zostaną zrealizowane najpóźniej do 2015 roku, a niektóre jeszcze przed 2012 rokiem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP