PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mieszkańcy Olsztyna oceniają rozbudowę linii tramwajowych

Autor: PAP
21-02-2016 12:13
Mieszkańcy Olsztyna oceniają rozbudowę linii tramwajowych
Fot. Fotolia

Po uruchomieniu zbudowanych od podstaw trzech tras tramwajowych, władze Olsztyna planują dalszą ich rozbudowę. Chodzi o trasę łączącą największe osiedla miasta z fabryką opon Michelin zatrudniająca ok. 4,5 tys. pracowników oraz budowę węzła przesiadkowego przy dworcu.

Mieszkańcy Olsztyna mogą oceniać projekt rozbudowy, zgłaszać swoje uwagi i spostrzeżenia.
"Komunikacja ma służyć wszystkim mieszkańcom, dlatego bardzo zależy nam na opinii olsztynian. Zachęcamy do skorzystania z Platformy Konsultacji Społecznych. Tam można przejrzeć propozycje i zaproponować uwagi do przedstawionych wariantów. Na początku marca odbędą się też dwa otwarte spotkania z mieszkańcami. Wszystkie uwagi trafią do projektantów, którzy będą analizować zgłoszone uwagi. Zachęcamy do jak najaktywniejszego udziału w konsultacjach"- powiedział PAP Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta w Olsztynie.

Budowa linii tramwajowych w Olsztynie prowadzona była od podstaw. Ten środek komunikacji zbiorowej w Olsztynie powrócił po 50 latach do stolicy Warmii i Mazur dzięki unijnym dotacjom. Tramwaje na trzech trasach zaczęły wozić pasażerów w grudniu ubiegłego roku.

Obecnie władze miasta planują rozwinięcie sieci linii. Rozbudowa ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS i PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa.

Nowa nitka tramwajowa z największych osiedli Olsztyna Pieczewa i Jarot do fabryki Michelin ma mieć długość ok. 5,5 km; ponadto kolejny nowy odcinek, który ma się z nią łączyć ma biec wzdłuż ulicy Wilczyńskiego (główna ulica Jarot i Pieczewa-PAP), ta linia ma mieć długość ok. 2,2 km. Planowany jest także odcinek wzdłuż alei Piłsudskiego, by trasę dowiązać do już istniejącej tramwajowej nitki.

Według władz miasta rozbudowa sieci tramwajowej wynika wprost z planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w stolicy Warmii i Mazur, który został przyjęty przed trzema laty. Samorządowcy zapisali w nim, że priorytetem będzie rozwój transportu zbiorowego.

Budowa tras tramwajowych była częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.

Teraz w Olsztynie jest ok. 21 km pojedynczego toru. Trzy linie łączą największe, sypialne osiedla ze Starym Miastem i dworcem oraz dworzec z Kortowem - miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Przy okazji inwestycji m.in. przebudowano lub wybudowano od nowa kilkanaście kilometrów dróg, zmodernizowano podziemne instalacje.

Oprócz linii tramwajowych powstała także zajezdnia dla tramwajów oraz nowa ulica - Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. W ramach tego projektu zakupiono tramwaje, wyznaczono buspasy przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, instalowany jest inteligentny system sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 515 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 150 383 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 760 ofert w bazie

2 782 219 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP