- Pomoc publiczna dla PKP Cargo może pogłębić nieefektywność działania PKP - uważa Rafał Milczarski, prezes Freightliner PL oraz prezes Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych (ZNPK)
Według niego, spółka wymaga głębokiej restrukturyzacji i lepszego zarządzania zasobami. - Nie powinno się dofinansowywać firmy, która ciągle powtarza swoje błędy i nie wykorzystuje lub świadomie rezygnuje z możliwości generowania przychodów - mówi prezes Milczarski. - Jak inaczej można określić fakt, iż tabor PKP Cargo, który mógłby być udostępniany innym przewoźnikom, stoi i rdzewieje w krzakach.
Zdaniem prezesa Milczarskiego, PKP Cargo świadomie odmawia również dostępu do posiadanych torów i infrastruktury i woli blokować niż zarabiać. Nasz rozmówca zwraca uwagę na ryzyko, iż państwową pomoc PKP Cargo wykorzysta nie na działania naprawcze, a jedynie na pokrywanie strat wynikających ze stosowania cen dumpingowych i dalsze utrzymywanie niepotrzebnych zasobów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.