W przetargu na 186 pojazdów, które mają dotrzeć do stolicy do Euro 2012 roku, najniższa oferta to 1,5 mld zł. Najdroższa - ponad 3,7.
Tramwaje Warszawskie przeznaczyły na zakup 186 pojazdów 1,8 mld zł. Najniższa propozycja autorstwa PESY - 1,5 mld zł - została ujawniona jako pierwsza.
Jakie były inne oferty? Francuski Alstom Transport (wraz ze swoją polską fabryką Alstom Konstal) zaproponował za tramwaje prawie 2,9 mld zł, a szwajcarsko-niemiecki Stadler, który posiada fabrykę w Siedlcach, ponad 3,7 mld zł. - podaje "Życie Warszawy".
Pojazdy będą niskopodłogowe i klimatyzowane. W każdym znajdzie się osiem kamer, a także płaskie monitory informacyjno-reklamowe. Dodatkowo 40 z nich ma być wyposażonych w elektroniczny system liczenia pasażerów.
- Chcemy, żeby pierwsze tramwaje przyjechały w drugiej połowie 2010 roku - zapowiada prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. - W czasie Euro 2012 powinno jeździć ponad 100 pojazdów. Dostawy powinny skończyć się w grudniu 2013 roku - twierdzi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Miliardy różnicy w przetargu na warszawskie tramwaje