XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Mniej Flirtów na torach z Sosnowca do Tychów

Mniej Flirtów na torach z Sosnowca do Tychów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Szybka Kolej Regionalna, która ma połączyć Tychy Miasto z Katowicami i Sosnowcem, ruszy 14 grudnia. To i tak nieźle, bo kolej chciała ją uruchomić dopiero za rok. Niestety na trasę wyjedzie mniej pociągów niż obiecywano.

Nowoczesne pociągi "Flirt" miały wyjechać na trasę Tychy Miasto - Katowice -Sosnowiec od 1 września, ale okazało się, że Polskie Linie Kolejowe nie wyrobiły się z remontem torów w Katowicach-Ligocie. Kolej zaproponowała, że trasa zostanie uruchomiona we wrześniu, ale dopiero 2009 roku! - przypomina katowicka "Gazeta Wyborcza".

Rozpętała się burza. Dopiero wizja totalnej kompromitacji otrzeźwiła kolejarzy, samorządowców i władze województwa. Po gorącej dyskusji, zdecydowano, że Szybka Kolej Regionalna ruszy 14 grudnia, w dniu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Kolej zobowiązała się, że do tego czasu skończy większą część remontów w Ligocie, tak by pociągi nie musiały zwalniać tam do 20 km/h. - Nie wyobrażam sobie by i tym razem kolej zawiodła. Termin zostanie dotrzymany - deklaruje Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego.

Pociągi z Tychów do Katowic mają jeździć około 25 minut, czyli znacznie szybciej niż trasę pokonują dziś autobusy. Będzie obowiązywał w nich wspólny bilet, na dofinansowanie którego zgodziły się już Tychy i Urząd Marszałkowski. Płacąc 3 zł, tyszanie będą mogli korzystać zarówno z autobusów, trolejbusów, jak i pociągów (bilet miesięczny ma kosztować 95 zł). Dziś za jazdę do Katowic zwykłym autobusem płacą 2,9 zł, a autobusem pospiesznym 4,2 zł.

Niestety są też złe informacje. Zapowiadano, że codziennie trasę będzie obsługiwało 98 pociągów, ale okazało się, że ze względów oszczędnościowych ich liczba spadła do około 60. - Rozkład zostanie tak skonstruowany, by najwięcej pociągów wyjeżdżało na trasy rano i po południu, gdy ludzie jadą do pracy i z niej wracają - obiecuje Spyra.

Zamieszanie z Szybką Koleją Regionalną pokrzyżowało plany prezentacji nowoczesnych Flirtów mieszkańcom Śląska. Pierwsze cztery maszyny, każda o długości 74 m, wyposażone m.in. w klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych i system kamer, mają pojawić się u nas do końca roku. Planowano, że będą jeździć z Tychów do Katowic, ale teraz trzeba im znaleźć nową trasę. Prawdopodobnie będą jeździć między Gliwicami, Katowicami i Częstochową, a dopiero w grudniu zostaną skierowane do obsługiwania Szybkiej Kolei Regionalnej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mniej Flirtów na torach z Sosnowca do Tychów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!